Popis:
Biológ a psychológ narodený v švajčiarskom meste Neuchậtel, ktorý bol už od malička veľmi nadaný a dá sa povedať, že svoju kariéru vedeckého výskumu začal už vo svojich jedenástich rokoch. Študoval na Neuchậltské univerzite a aj na Univerzite v Zurichu. Neskôr sa presťahoval do Francúzka, kde učil na chlapčenskej škole, ktorú viedol Alfréd Binet, tvorca známeho binetovho testu inteligencie. Tu si Piaget pri opravovaní testov všimol, že malé deti robili opakovane chyby v niektorých otázkach. Piageta zaujalo, že deti robia stále ten istý typ chýb, ktoré staršie deti, prípadne dospelí nerobia. Práve táto skúsenosť ho doviedla k vysloveniu teórie, že detské myslenie (kognitívne procesy) sa podstatne odlišuje od myslenia dospelých. Na základe toho sformuloval niekoľko štádií kognitívneho vývinu, ktorými prechádza každé dieťa.
Kľúčové slová:
kognitívny vývin
psychológia
Jean Piaget
pedagogika
senzomotorické štádium
detské myslenie
Alfréd Binet
inteligencia
Joyce
Obsah:
- Jean Piaget
Kognitívny vývin podľa J. Piageta
1. Senzomotorické štádium
2. Predoperačné štádium
3. Štádium konkrétnych operácií
4. Štádium formálnych operácií
Využitie Piagetovej teórie v pedagogickej praxi
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- HALL, S. C., LINDZEY, G. 2002. Psychológia osobnosti. Bratislava: SPN, 2002, 510 s. ISBN 80-08-03384-3
- KERN, H.1999. Přehled psychologie .Praha: Portál, 1999,287s. ISBN 80-7367-121-2
- PIAGET, J., INHELDEROVÁ, B. 2001. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2001,143 s. ISBN 80-7178-608-X
- PIAGET, J.1999. Psychologie inteligence. Praha: Portál, 1999, 168 s. ISBN 80-7178-309-9
- http://www.sasked.gov.sk.ca/docs/policy/approach/instrapp03.html