Popis:
Komunikácia ako základná manažérska zručnosť
Úvod
Komunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Veď čo už môže byť ľahšie ako – rozprávať! A predsa nie je nič ťažšie.
Komunikáciou sa v súčasnosti zaoberá mnoho odborníkov, vznikli vedné odbory skúmajúce túto oblasť ľudského bytia, knižné pulty zaplavilo veľa rôznych publikácií rozoberajúcich po častiach tento pojem. Profesijné agentúry a vzdelávacie inštitúcie ponúkajú kurzy a tréningy na komunikačné zručnosti, či efektívnu komunikáciu pre všetkých, ktorí sa každodenne stretávajú s ľuďmi a od ich schopností komunikovať závisí ich úspešná kariéra. Manažéri, podnikatelia, ale aj učitelia, psychológovia, poradcovia a ďalší už takéto vzdelávanie považujú za nevyhnutnosť. No nielen profesionáli, ale každý človek je súčasťou spoločnosti. Závisí od každého z nás, aké vzťahy si vybuduje, ako sa adaptuje do prostredia, v ktorom žije a ovplyvní pozitívne či negatívne vzájomnú interakciu, pretože optimálna komunikácia znamená uplatňovať spätnú väzbu.
Kľúčové slová:
Personálny manažment
komunikácia
formy komunikácie
verbálna komunikacia
neverbálna komunikacia