Popis:
Každý z nás sa musí niekedy dohodnúť s človekom, s ktorým sa jedná veľmi ťažko, napríklad s nechápavým profesorom, neústupným šéfom, rozčúleným partnerom. Pod vplyvom stresu sa aj príjemní, rozumní ľudia môžu zmeniť v nahnevaných, vzdorujúcich oponentov. Jednanie sa potom môže značne skomplikovať.
K tomu, aby sme mohli prekonať ťažkosti, je potrebné vedieť, čo sa nachádza v ich pozadí, čo je príčinou neochoty spolupracovať na hľadaní kompromisného riešenia. Oponent môže používať rôzne triky, útoky či obranné pozície.
V pozadí útokov môže byť hnev a nepriateľstvo. Neústupčivý postoj môže byť vyvolaný strachom a nedôverou. Príčina toho, prečo nás náš oponent nepočúva, môže byť presvedčenie, že on má pravdu, avšak my nie.
Náš oponent sa môže „zakopať“ vo svojej pozícii a odtiaľ útočiť nie preto, že je nerozumný, ale len preto, že inak jednať nevie. Z jeho pohľadu je jedinou možnou alternatívou ustúpiť a to nechce.
Kľúčové slová:
komunikácia
manažment
interview
stratégia prielomu
uplácanie
reagovanie
oponent
Obsah:
- 1. Stratégia prielomu
1.1 Nereagujte
1.2 Odzbrojte svojho oponenta
1.3 Zmeňte hru
1.4 Uľahčite svojmu oponentovi súhlasiť
1.5 Sťažte svojmu oponentovi povedať „nie“
2. Krátky rozhovor - small talk