Komunikácia v manažmente
Popis:
Komunikovanie patrí k najvýznamnejším manažérskym činnostiam. Špecifickou črtou komunikovania manažéra s podriadenými, nadriadenými, či inak spolupracujúcimi jednotlivcami, skupinami a orgánmi je dosiahnutie vytýčeného cieľa v plnený úloh. Ide tu o asymetrickú komunikáciu, to znamená že:
- manažér ako oznamovateľ informácie musí mať viac dobrých argumentov, nástrojov pôsobenia a ovplyvňovania ako partner
- jeho tok informácií bude razantnejší a na vyššom stupni, s väčšou pravdepodobnosťou získava vplyv, presvedčivosť
- je to viac jednosmerné presviedčanie a ovplyvňovanie, aj keď sa realizuje v rámci dvojsmernej výmeny názorov
Kľúčové slová:
Komunikácia
organizačná komunikácia
interpersonálna komunikácia
manažér
bariéry
Obsah:
- 1. Význam, funkcie a druhy komunikácie -2-
2. Organizačná komunikácia -4-
3. Interpersonálna komunikácia -6-
4. Bariéry komunikácie v organizácii -8-
5. Profesionálna komunikácia a špecifické typy manažérskej komunikácie -9-
6. Použitá literatúra -11-
7. Prílohy -12-
Zdroje:
- Pinková, D. : Manažment, Bratislava: Univerzita Komenského (Vydavateľské oddelenie), 2003
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.