Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Konzumná spoločnosť - seminárna práca

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
14 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45524
Posledná úprava
22.12.2014
Zobrazené
1 420 x
Autor:
martina.puskarova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V našej práci sa budeme zameriavať na konzumnú spoločnosť. Vysvetlíme si hlavné pojmy ako sú konzumná, spoločnosť, konzument, spotreba spojená so životným štýlom atď. Hlavným cieľom našej seminárnej práce bude analýza konzumnej spoločnosti a jej dôsledky na život jedinca. Ako parciálne ciele budú uvedené formy ľudských vzťahov, správanie, vedomie, výrobných vzťahov a vecného prostredia. Aby sme pochopili kontextuálnosť faktorov, budeme analyzovať, ako sa spotrebitelia správajú, a čo je ich hodnotami a normami a kto je konzumný človek.

Kľúčové slová:

konzum

životný štýl

konzumné správanie

spoločnosť

konzument

spotrebiteľ



Obsah:
  • 1. Čo je konzumná spoločnosť?
    1.1 Spotreba spojená so životným štýlom
    1.2 Kto je konzumný človek?
    1.3 Konzumná spoločnosť a diferenciácia spoločnosti
    2. Konzumerizmus
    2.1 Reklama ako hlavný faktor konzumerizmu
    2.2 Konzumná spoločnosť a deti
    3. Konzumná spoločnosť a jej dôsledky
    3.1 Konzumná spoločnosť a móda
    3.2 Novodobý ideál - konzum
    3.3 Úrovne konzumného správania
    4. Prevencia

Zdroje:
  • https://www.youtube.com/watch?v=FQsmrJvriQ4 - Nakupuj, dokud nepadneš / Shop Till You Drop CZ (dokument)
  • LIPOVETSKY, G.: Éra prázdnoty. Prostor, Praha 1998
  • BECK, U.: Riziková společnost. Na ceste k jiné moderně. SLON, Praha 2004
  • BAUMANN, Z.: Tekutá modernita. Mladá fronta, Praha 2002
  • BAUMANN, Z. - MAY, T. : Myslet sociologicky. SLON, Praha 2004
  • VEBLENT, T.: Teorie zahálčivé třídy. SLON, Praha, 1999
  • RÉTIOVÁ, A.: Spotreba ako významné sociálne jednanie na príklade fenoménu nákupného centra, Brno 2012
  • LOKŠOVÁ, T. 2011. Veřejný prostor a dohled. Brno: Masarykova univerzita.
  • Pospěch, P. 2009. “Cizinec opouští město: Nákupní centrum jako privatizovaný prostor.“ In
  • FERENČUHOVÁ, HLEDÍKOVÁ et al (eds.) Město: Proměnlivá ne/samozřejmost. Brno: Masarykova Univerzita: 177-196.
  • https://www.sav.sk/journals/uploads/10141240Chorvat.pdf
  • HEATH, J., Potter, A.: Kup si svou revoltu! O mýtu kontrakultury aneb Proč revolta proti konzumnímu kapitalismu není pro systém hrozbou, ale naopak hnací silou. Praha 2012
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko