Kritéria na hodnotenie kvality informácie a parametre informačnej potreby manažéra
«»
Popis:
Informovanosť uľahčuje objavovanie nových podnikateľských príležitostí, pomáha racionalizovať rozhodovanie a usmerňuje riadiaci proces. Informačné systémy a informačné technológie sa koncom 20. storočia stali jedným z najvýznamnejších faktorov ekonomík vyspelých krajín.
Cieľom tejto seminárnej práce je poukázať na to, akú dôležitú úlohu zohráva informácia v živote podniku, ktorá ovplyvňuje jeho fungovanie a prácu manažérov. Ďalej aký dôsledok má celý rad neužitočných informácií, resp. presýtenosť informácií v podniku.
Rozvoj informačných technológií výrazne ovplyvňuje súčasné hospodárske prostredie a kvalita informačného systému podniku, patrí medzi ne strategické faktory prosperity a konkurencieschopnosti. Významným celosvetovým trendom v súčasnosti je vplyv informačných systémov a technológií na spôsob využitia a rozvoj ľudských zdrojov. Preto informačné systémy a informačné technológie pomáhajú manažmentu ako aj pracovníkom podniku identifikovať informácie a posudzovať ich , t. j. hodnotiť ich význam, čím pridávajú hodnotu z pohľadu podniku.
Úspešné informačné stratégie pre podnikové prostredie musia spojiť myšlienky z minulosti, zúžitkovať poznatky zo súčasnosti a predpovedať javy budúcnosti. Potreba usmernenia rozhodnutí v oblasti informačných systémov s podnikovými potrebami sa objavila už v predchádzajúcom storočí. Táto potreba vyústila do zvýšeného záujmu na vzájomné zosúladenie informačných a podnikových stratégií tak, aby investovanie do informačných technológií dospelo ku konkurenčnej výhode podnikov.
Kľúčové slová:
informácie pre manažéra
komunikačná kanál
šírenie informácií
funkcia manažéra
činnosť manažéra
Obsah:
- Úvod 2
1. Informácie v podniku 3
1.1 Podstata a vlastnosti informácie 3
2. Význam informácie pre podnik a činnosť manažéra 5
2.1 Parametre informačnej potreby manažéra a šírenie informácií v podniku 6
Záver 11
Použitá literatúra 12
Zdroje:
- Blišťanová, M., Sedlák, V.: Manažérske informačné systémy. 1. vyd. Košice: VŠBM v Košiciach, Ústav občianskej bezpečnosti, 2011. 79 s.
- Čambál, M. - Holková, A. - Lenhardtová, Z. Základy manažmentu. 1. vyd. Trnava: AlumniPress 2011. 195 s. ISBN 978-80-8096-138-1.
- Fiala, R.: Základy managementu. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2008. 104 s. ISBN 978-80-227-2153-0
- Majtán, M. a kol.: Manažment. 3. vyd. Bratislava: SPRINT, 2007. 425 s. ISBN 978-80-89085-72-9
- Mihok, J., Trebuňa, P.: Základy manažmentu. 1. vyd. Košice: Strojnícka fakulta TU v Košiaciach, 2009. 220 s. ISBN 978-80-553-0345-1
- Míka, V. T.: Základy manažmentu. 1. vyd. Žilina: FŠI ŽU, 2006. 133 s.ISBN 978-80-88829-78-2
- Sedlák, M. Základy manažmentu. 1. vyd. Bratislava: IURA EDITION, 2008. 310 s. ISBN 978-80-8078-193-4.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.