Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Kritéria na hodnotenie kvality informácie a parametre informačnej potreby manažéra

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41457
Posledná úprava
26.01.2013
Zobrazené
1 282 x
Autor:
pali.borkas
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Informovanosť uľahčuje objavovanie nových podnikateľských príležitostí, pomáha racionalizovať rozhodovanie a usmerňuje riadiaci proces. Informačné systémy a informačné technológie sa koncom 20. storočia stali jedným z najvýznamnejších faktorov ekonomík vyspelých krajín. Cieľom tejto seminárnej práce je poukázať na to, akú dôležitú úlohu zohráva informácia v živote podniku, ktorá ovplyvňuje jeho fungovanie a prácu manažérov. Ďalej aký dôsledok má celý rad neužitočných informácií, resp. presýtenosť informácií v podniku.

Rozvoj informačných technológií výrazne ovplyvňuje súčasné hospodárske prostredie a kvalita informačného systému podniku, patrí medzi ne strategické faktory prosperity a konkurencieschopnosti. Významným celosvetovým trendom v súčasnosti je vplyv informačných systémov a technológií na spôsob využitia a rozvoj ľudských zdrojov. Preto informačné systémy a informačné technológie pomáhajú manažmentu ako aj pracovníkom podniku identifikovať informácie a posudzovať ich , t. j. hodnotiť ich význam, čím pridávajú hodnotu z pohľadu podniku.

Úspešné informačné stratégie pre podnikové prostredie musia spojiť myšlienky z minulosti, zúžitkovať poznatky zo súčasnosti a predpovedať javy budúcnosti. Potreba usmernenia rozhodnutí v oblasti informačných systémov s podnikovými potrebami sa objavila už v predchádzajúcom storočí. Táto potreba vyústila do zvýšeného záujmu na vzájomné zosúladenie informačných a podnikových stratégií tak, aby investovanie do informačných technológií dospelo ku konkurenčnej výhode podnikov.  

Kľúčové slová:

informácie pre manažéra

komunikačná kanál

šírenie informácií

funkcia manažéra

činnosť manažéra



Obsah:
  • Úvod 2
    1. Informácie v podniku 3
    1.1 Podstata a vlastnosti informácie 3
    2. Význam informácie pre podnik a činnosť manažéra 5
    2.1 Parametre informačnej potreby manažéra a šírenie informácií v podniku 6
    Záver 11
    Použitá literatúra 12

Zdroje:
  • Blišťanová, M., Sedlák, V.: Manažérske informačné systémy. 1. vyd. Košice: VŠBM v Košiciach, Ústav občianskej bezpečnosti, 2011. 79 s.
  • Čambál, M. - Holková, A. - Lenhardtová, Z. Základy manažmentu. 1. vyd. Trnava: AlumniPress 2011. 195 s. ISBN 978-80-8096-138-1.
  • Fiala, R.: Základy managementu. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2008. 104 s. ISBN 978-80-227-2153-0
  • Majtán, M. a kol.: Manažment. 3. vyd. Bratislava: SPRINT, 2007. 425 s. ISBN 978-80-89085-72-9
  • Mihok, J., Trebuňa, P.: Základy manažmentu. 1. vyd. Košice: Strojnícka fakulta TU v Košiaciach, 2009. 220 s. ISBN 978-80-553-0345-1
  • Míka, V. T.: Základy manažmentu. 1. vyd. Žilina: FŠI ŽU, 2006. 133 s.ISBN 978-80-88829-78-2
  • Sedlák, M. Základy manažmentu. 1. vyd. Bratislava: IURA EDITION, 2008. 310 s. ISBN 978-80-8078-193-4.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko