Popis:
Základným cieľom každej firmy je uspieť na trhu. Tento úspech je v prevažnej miere určený výškou dosiahnutého zisku, v ktorom sa odráža aj príťažlivosť firmy pre obchodných partnerov a zákazníkov. Z tohto dôvodu sa organizácie snažia, aby dynamika zisku mala rastúcu tendenciu, pretože zisk umožňuje ich ďalšiu existenciu a rozvoj. Preto mnohé podniky investujú vysoké finančné prostriedky do strojov či technológií v snahe čo najviac ich zhodnotiť. Výsledky však nebývajú natoľko výrazné, ako sa pôvodne očakávalo. Akým spôsobom sa zhodnotia vstupy v podniku, závisí predovšetkým od ľudí, od ich vzťahu k firme, k svojej práci a napokon i k sebe samým. Uvedené faktory sú výrazne ovplyvnené „fenoménom podnikateľskej súčasnosti“ - firemnou kultúrou. Kultúra organizácie podporuje alebo práve naopak, bráni dosahovaniu podnikových cieľov, zvyšovaniu výkonnosti, a tým i zlepšovaniu konkurenčnej pozície na trhu.
Kľúčové slová:
Kultúra organizácií
manažment
vedenie
firemná kultúra
dotazník
Obsah:
- I. Teoretická časť 3
a) Úvod 3
b) Firemná kultúra - základné postuláty 3
c) Budovanie firemnej kultúry 4
d) Tréningová forma vzdelávacieho procesu vo firme 6
e) Záver 6
II. Praktická časť 7
a) Vyhodnotenie a analýza existujúcej organizačnej kultúry na základe dotazníka 7
b) Porovnanie organizačnej kultúry MSP v krajinách EÚ s MSP na Slovensku 11
c) Záver 13
III. Návrhová časť 14
Zoznam použitej literatúry 15