Popis:
V sústave sa meniacom svete je nevyhnutné, aby aj organizácie boli schopné sa meniť. Ak chcú byť úspešné, musia sa sústavne a zo všetkých síl usilovať o prispôsobenie sa novým výzvam.
Ako predstavy, tak aj prístupy a hodnoty, čiže všetky prvky kultúry organizácie majú svoj pôvod v myslení ľudí. Je jasné, že predstavy každého jednotlivca - zamestnanca firmy o účele vlastnej práce, o tom, čo prináša firme úspech a ako je výhodné sa chovať sa môžu odlišovať a tiež sa aj odlišujú. Ukazuje sa, že v každej firme sa postupom času kryštalizuje vzorka predstáv - predovšetkým o kľúčových momentoch života organizácie, ktorý je všetkým zamestnancom spoločný, ktorý všetci zamestnanci zdieľajú, na ktorom sa zhoduje.
Kultúra organizácie je úzko spojená s produkčnými činnosťami a okolnosťami, ktoré ju produkujú. Vzájomné vzťahy medzi produkciou činností a myslením ľudí.
Kľúčové slová:
kultúra
organizácia
manažér
budovanie tímu
zamestnanci
personálny rozvoj
controlling
marketing
podnikanie
Obsah:
- Úvod
1 Charakteristika kultúry organizácie
1.1 Prvky kultúry organizácie
1.2 Typy kultúry organizácie
2 Zmena kultúry organizácie
2.1 Potreba zmeny kultúry organizácie
2.2 Proces zmeny kultúry organizácie
2.3 Aktéri zmeny kultúry organizácie
2.4 Nástroje zmeny
3 Vplyv manažérov na rozvoj kultúry
3.1 Budovanie tímu
Záver
Použitá literatúra
Zdroje:
- Umlaufová,M. a kol.: Firemní kultúra , Grada Praha, 1993
- Heller,R.: Príručka manažéra, Ikar Bratislava, 2005
- Mikuš,P. - Droppa,M.: Manažment inovačnej zmeny