Popis:
Hlavným cieľom tejto práce je priblížiť problematiku témy týkajúcej sa ľahkej mozgovej dysfunkcie. Je to téma, ktorá sa týka nás všetkých, pretože každý z nás sa môže s týmto problémom stretnúť, či už v škole, v práci alebo v rodine. Ako budúci pedagógovia budeme svedkami tohto problému nemálo ráz, a preto je dobré oboznámiť sa ako s pojmom ĽMD, tak aj druhmi, metódami, diagnostikou a možnou nápravou, ktorej aj my môžeme byť nápomocní.
Dôležité je všímať si žiakov a vedieť rozpoznať včas príznaky tejto dysfunkcie a byť schopný navrhnúť možnosti riešenia. Prehliadanie tohto problému a jeho neriešenie môže žiakovi uškodiť, či už v nesprávnom ohodnotení alebo môže viesť k vzniku dysfunkčných sociálnych vzťahov s rovesníkmi.
Cieľom tejto práce nie je len oboznámiť sa, ale aj pochopiť a všímať si prejavy, ktoré sú viditeľné a nezatvárať pred nimi oči. Snažiť sa vždy o zlepšenie a nápravu stavu žiaka. Snažiť sa navrhnúť správnu metódu nápravy a spolupracovať s rodičmi. Prihliadať v tomto prípade u žiakov pri hodnotení, aby nebol žiak ukrátený o lepší prospech,
Kľúčové slová:
dysfunkcia
mozog
pedagogika
diagnostika
impulzivita
hyperaktivita
ĽMD
psychologické
testy
prevencia
CNS
vývin
poruchy
reč
mozgová
pozornosť
Obsah:
- Úvod
1. Ľahká mozgová dysfunkcia.
1.1 Druhy ĽMD
1.2 Porucha pozornosti
1.3 Impulzivita a hyperaktivita
1.4 Špecifické poruchy učenia
1.5 Vývinové poruchy reči
2. Príčiny ĽMD
3. Diagnostika
3.1 Príznaky správania
3.2 Psychologické testy
4. Náprava ĽMD
4.1 Prevencia
5 Záver
6 Bibliografia
Zdroje: