Makroprostredie podniku - semestrálna práca
«»
Popis:
Makroprostredie
Podnik a jeho faktory mikroprostredia existujú v širšom makroprostredí, ktoré vytvára pre podnik príležitosti a zároveň prináša aj riziko.
Úspešné spoločnosti si uvedomujú, aké je dôležité neustále sledovať zmeny v prostredí a prispôsobovať sa im. Veľmi veľa spoločností nedokáže vnímať zmeny ako príležitosti. Ignorujú zmeny, alebo im odolávajú, kým nie je neskoro. Ich štruktúra, stratégia, systémy a kultúra sú čím ďalej tým zastaranejšie.
Aby nedochádzalo k takýmto situáciám, mal by podnik vplyvy makroprostredia poznať, analyzovať a sledovať ich vývojové trendy a snažiť sa ich klady využiť pre svoj ďalší rozvoj. Musí sa vedieť vo svojom prostredí orientovať a sústrediť sa na podstatné vplyvy. Tieto vplyvy prichádzajú z prostredia:
Kľúčové slová:
Makroprostredie podniku
Demografické prostredie
Kultúrne prostredie
Technologické prostredie
Politicko-právne prostredie
Ekonomické prostredie
Prírodné prostredie
Obsah:
- Makroprostredie str. 2
Demografické prostredie, Kultúrne prostredie str. 3
Ekonomické prostredie, Prírodné prostredie str 4
Technologické prostredie, Politicko- právne prostredie str. 5
Politicko- právne prostredie str. 6
Bibliografia str. 7
Zdroje:
- Birnerová, E. - Križanová, A. 2012. Základy marketingu 1, 3. vydanie. Žilina: EDIS- vydavateľstvo ŽU, 2012. 163s. ISBN 978-80-554-0481-3
- Kotler, Ph. - Keller, K.2007. Marketing Management, 12. vydanie. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 792s. ISBN 978-80-247-1359-5
- Kotler, Ph. et all: Moderní marketing, 4. európske vydanie, Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 1041s. ISBN 802-47-1545-2
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.