Manažment zásob
Popis:
Zásobovanie je funkčnou činnosťou podniku, jednou zo základných fáz podnikovej činnosti. Z hľadiska inštitucionálnej štruktúry podniku patrí zásobované do oblasti materiálového hospodárstva. Základným cieľom zásobovania je zabezpečenie materiálových potrieb podniku pri optimálnej výške nákladov. Zásobovacia stratégia musí vychádzať z podstaty vzťahov medzi dodávateľmi, útvarom zásobovania v podniku a miestami spotreby materiálových vstupov v podniku. Pri tvorbe konkrétnej zásobovacej stratégie ide v podstate o rozhodovanie o kombinácii jej prvkov. Často sa pritom využíva metóda portfóliovej analýzy a ako pomocná metóda ABC. Pri zásobovaní treba venovať veľkú pozornosť výberu dodávateľov, ako aj samotným obchodným rokovaniam s nimi. Pri rokovaniach nesmieme zabúdať ani na serióznu prezentáciu nášho podniku a preto dodržiavame základné zásady obchodného rokovania. Dôležitý je tiež spôsob zadania objednávky ...
Kľúčové slová:
operačný manažment
manažment zásob
podnikové hospodarstvo
Zdroje:
- 1. PAPULA, Jozef: Operačný manažment. Kartprint, Bratislava 2000, ISBN 80-88870-16-X
- 2. KRÁL: Podniková logistika – Riadenie dodávateľského reťazca. EDIS 2001, ISBN 80-7100-864-8
- 3. MAJTÁN, Š.: Podnikové hospodárstvo. Bratislava : Sprint vfra, 2005.
- ISBN 80-89085-46-6
- 4. SEDLÁK, M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. Bratislava : Iura Edition, 2007, ISBN 978-80-8078-093-7
- 5. STRAŽOVSKÁ, H. a kol.: Ekonomika obchodného podniku. Bratislava : SPRINT vfra, 2005, ISBN 80-89085-39-3
- 6. MAJDUCHOVÁ, H. a kol.: Podnikové hospodárstvo – praktikum. Bratislava : Ekonóm, 2006, ISBN 80-225-1861-1
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.