Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Manažovanie a hodnotenie podnikového portfólia

«»
Prípona
.pdf
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35099
Posledná úprava
25.09.2010
Zobrazené
1 688 x
Autor:
lulul
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Portfólio sa v ekonomickom slovníku chápe ako rozdelenie investičných zdrojov s cieľom znížiť riziko. Riadiť portfólio znamená identifikovať pozície jednotlivých podnikateľských jednotiek, analyzovať vzťahy medzi nimi, rozhodovať o podpore alebo útlme podnikateľských jednotiek na základe atraktívnosti odvetvia a zaujatej konkurenčnej pozície, navrhovať stratégie vstupu alebo odchodu z odvetvia. Riadiace úsilie je zamerané na zvýšenie výkonnosti portfólia a na zväčšenie konkurenčnej sily podniku ako celku. Formulácia stratégie diverzifikovaného podniku je z väčšej časti spojená s riadením portfólia. Aj na vrcholnej úrovni diverzifikovaného podniku je potrebné odpovedať na nasledujúce otázky:
- Kde sa práve nachádzame?
- Kam sa chceme dostať?
- Ako sa tam dostaneme?.

Kľúčové slová:

podnikové portfólio

BCG matica

multifaktorové portfóliové matice

prípadová štúdia



Obsah:
  • OBSAH...................................................................................................................................... 2


    ZOZNAM ILUSTRÁCIÍ A TABULIEK.................................................................................. 2


    1 Portfólio podniku..................................................................................................................... 3


    2 METÓDY PORTFÓLIOVEJ ANALÝZA............................................................................. 4


    2.1 Matica BCG (súradnicové siete).................................................................................... 5


    2.2 Multifaktorové portfóliové matice................................................................................ 13


    2.2.1 Matica GE................................................................................................................. 13


    2.2.2 Shellova matica.......................................................................................................... 16


    2.2.3 Hofer – Schendelova matica...................................................................................... 17


    2.2.4 Matica životného cyklu odvetvia................................................................................. 18


    3 Prípadová štúdia........................................................................................................ 20


    ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY................................................................................... 25


Zdroje:
  • [1] LESÁKOVÁ, D. Strategický marketing. Bratislava: Sprint vfra, 2007. s. 167 – 188.
  • [2] PAPULA, J. Strategický manažment. Bratislava: Edičné stredisko Ekonomická univerzita , 1993. s. 125 – 128.
  • [3] SAKÁL, P. a kol. Strategický manažment v praxi manažéra. SP Synergia. 2007. s. 139 – 150.
  • [4] SLÁVIK, Š. Strategický manažment. Bratislava: Sprint dva, 2009. s. 285 – 301.
  • [5] VOLOŠIN, M. Strategický manažment podniku. Bratislava: Ekonóm. 2007. s. 146 – 154.
  • [6] VALŠÍK, M, MALÁ, J, MALÝ, D., KINČOK, Š., KRIŽAN, D., Manažovanie a hodnotenie podnikového portfólia, semestrálna práca. s. 27 – 33.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko