Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Marketing a spoločnosť

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
2,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41577
Posledná úprava
16.02.2013
Zobrazené
2 390 x
Autor:
niikitka
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing a spoločnosť
Súčasný marketing predstavuje podnikateľskú filozofiu, ktorá sa jednoznačne orientuje na zákazníka, hlavne na uspokojovanie jeho potrieb a želaní. Marketing je funkciou firmy, ktorá identifikuje nenaplnené potreby a požiadavky, definuje a meria ich veľkosť, určuje, ktorým cieľovým trhom môže organizácia najlepšie slúžiť, rozhoduje o príslušných výrobkoch, v organizácii k tomu, aby „myslel na zákazníka a slúžil mu“. Zo spoločenského hľadiska môžeme povedať, že marketing je silou, ktorá využíva industriálnu kapacitu národa k tomu, aby uspokojila materiálne potreby spoločnosti.

Marketing je možné vnímať z rôznych zorných uhlov pohľadu, avšak jednoznačne mu nie je možné uprieť nasledujúce atribúty:
• Marketing je determinovaný trhom a orientáciou na trh,
• Marketing sústreďuje pozornosť nielen na identifikáciu zákazníka, ale i na jeho udržanie,
• Marketing predstavuje špecifický spôsob uskutočňovania konkrétnych činností, ktoré vedú k uspokojovaniu potrieb zákazníkov na pozadí vzájomnej výmeny hodnôt,
• Marketing napomáha k optimálnemu uplatneniu sa na trhu a dosahovaniu cieľov,
• Marketing umožňuje vytvárať a udržiavať konkurenčnú výhodu pre jednotlivé organizácie a ich produkty.

Marketingové aktivity firmy by mali byť realizované na základe dobre premyslenej filozofie účinnosti a efektívnosti. Z pohľadu vývoja marketingového riadenia je definovaných päť alternatívnych koncepcií, podľa ktorých môžu organizácie usmerňovať svoje marketingové aktivity...

Kľúčové slová:

marketing

spoločnosť

marketing a spoločnosť

marketingové aktivity

spoločensky zodpovedný marketing

koncepcia spoločenského marketingu

regulovanie marketingu



Obsah:
  • Marketing a spoločnosť 3
    Koncepcia spoločenského marketingu 4
    Spoločensky zodpovedný marketing 6
    Spoločenská kritika marketingu 7
    Občianske hnutia a verejné akcie zamerané na regulovanie marketingu 9
    Použitá literatúra 10
    Tabuľka č. 1 - Spoločensky orientovaná klasifikácia produktov 5
    Tabuľka č. 2 - Prínosy spoločenskej zodpovednosti 6

Zdroje:
  • BARTÁKOVÁ, G. Základy marketingu. 2. vydanie. Bratislava: 228 s.r.o., 2007. ISBN 978-80-969834-4-5.
  • ČIMO, J. a M. MARIAŠ. Riadenie marketingových aktivít. Bratislava: Sprint, 1996. ISBN 80-88848-06-7.
  • GOMÉZ, M.C. Eticko-podnikateľská kultúra. Ekonomická univerzita OF Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-8884-879-2.
  • HANULÁKOVÁ, E. Etika v marketingu. Bratislava: Eurounion, 1996. ISBN 80-85568-56-X.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. Bratislava: SPN, 1992. ISBN 80-08-02042-3.
  • KUSÁ, A. Marketing. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2006. ISBN 80-228-1631-0.
  • Marketing & komunikace [online]. Praha: Česká marketingová spoločnosť
  • Marketing a spoločnosť: Koncepcia spoločenského marketingu. [online].
  • MILECOVÁ, M. ZISK. Spoločenská zodpovednosť podniku. Žilina: Poradca podnikateľa, 2010, č. 8. ISSN 1337-9151.
  • TOMEK, G. a V. VÁVROVÁ. Marketing manažment. Praha: ČVÚT, 1999. ISBN 80-01-01-907-7.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko