Marketingová štúdia - Kofola
Popis:
Charakteristika firmy
Kofola vznikla začiatkom 60. rokov 20. storočia v československom farmaceutickom závode Galena počas výskumu zameraného na nájdenie potenciálneho využitia pre nadbytočný kofeín, produkovaný pri pražení kávy. Výsledkom bol tmavý sladkokyslý sirup Kofo, ten sa stal základnou zložkou nového nealkoholického nápoja Kofola, ktorý bol uvedený na trh v roku 1962. Počas 60. a 70. rokov sa Kofola v komunistickom Česko-Slovensku stala nesmierne obľúbenou, pretože nahradila nedostupné západné kolové nápoje, ako Coca-Cola alebo Pepsi-cola. Po páde komunistického režimu v roku 1989 musela Kofola zápasiť s mnohými zahraničnými značkami, ktoré vstúpili na novootvorený atraktívny trh. Vďaka vtedajšej neexistencii ochrannej známky a verejne dostupnej receptúre bola značka „kofola“ vnímaná skôr ako všeobecné pomenovanie druhu nápoja a nie ako názov konkrétneho produktu. Veľa firiem produkovalo svoje vlastné „kofoly“, hoci tie nemali s pôvodnou nič spoločného. Na Slovensku sa tešila obľube najmä „kofola“ vyrábaná pivovarom Stein, a.s. V tej dobe bolo viacero pokusov rôznych výrobcov o vytvorenie silnej značky Kofola, ani jeden však nebol úspešný.
Kľúčové slová:
Marketingová štúdia
Kofola
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.