Popis:
1. Marketingový informačný systém a marketingový výskum a nákupné správanie
1.1. Marketingový informačný sytém
Marketingový informačný systém má za úlohu zhromažďovať informácie získané od pracovníkov, zo štatistík internetovej stránky na to, aby sa spoločnosť mohla pripraviť na prípadné zmeny správania sa nakupujúcich. Najmä v období krízy sa nákupne správanie zákazníkov často mení podľa aktuálnej situácie a týmto zmenám sa spoločnosť musí čo naflexibilnejšie prispôsobiť. V prípade že by spoločnosť nebola schopná prispôsobovať sa zmenám nemala by šancu udržať sa na trhu.
1.2. Marketingový výskum
Základnými informáciami ktoré sú súčasťou marketingového výskumu sú informácie o :
• spotrebiteľoch: pri spotrebiteľoch nás zaujímajú najmä ich potreby, postoje, motívy, nákupné možnosti.
• výrobkoch: dôležité sú i úžitkové vlastnosti výrobkov, porovnávanie s konkurenciou, konkurenčné ceny, lukrativita obalu
• konkurencií: spoločnosť musí mať prehľad o postavení konkurencie na trhu
• dodávateľoch: spoločnosť pri dodávateľoch zaujímajú najmä dodacie podmienky, kvalita dodávaných produktov, informácie o surovinách z ktorých sú produkty vyrobené
• nákladoch: informácie o všetkých fixných a variabilných nákladoch, poprípade porovnanie nákladov s budúcimi možnými výnosmi
• vonkajších podmienkach spotreby: spoločnosť sa taktiež musí zaoberať aj hospodárskym vývojom spoločnosti, a predpokladať aká bude sociálna situácia spotrebiteľov.
...
Kľúčové slová:
marketingovy mix
Obsah:
- 1. Marketingový informačný systém a marketingový výskum a nákupné správanie
2. Segmentáciu trhu
2.1.1. Geografická segmentácia
2.1.2. Psychografická segmentácia
2.1.3. Behaviorálna segmentácia
2.2. Stratégia pokrytia trhu
2.2.1. Nediferencovaný marketing
2.2.2. Diferencovaný marketing
2.2.3. Koncentrovaný marketing
2.3. Cieľové skupiny
2.4. Trhová pozícia pre produkt
3. Marketingový mix
3.1. Klasifikácia a charakteristika produktu
3.2. Rozhodovanie o produktovom rade a produktovom mixe
3.3. Organizačná štruktúra distribučných kanálov
3.3.1. Najdôležitejšie distribučné kanály
3.3.2. Možnosť využitia elektronických kanálov
3.4. Tvorba cien a cenové úpravy a cenová stratégia
3.5. Marketingový komunikačný mix a miera využívania jednotlivých prvkov