Popis:
Marketingový prieskum je systematické určovanie, zhromažďovanie, analyzovania a vyhodnocovanie informácií, týkajúcich sa určitého problému, pred ktorým firma stojí. Marketingový výskum je možné realizovať mnohými spôsobmi, prostredníctvom internetu dotazníkov letákov a pod. Veľké spoločnosti majú svoje vlastné marketingové výskumné oddelenia. Marketingový prieskum trhu špecifikuje informácie požadované na uvedené ciele, utvára metódy zberu informácií, riadi a uskutočňuje proces zberu údajov, analyzuje výsledky, sprostredkuje zistené poznatky a ich dôsledky.
Proces uskutočňovania marketingového výskumu:
1, formulovanie problému: na začiatku si musíme presne napísať, čo chceme robiť- presný problém a naformulovať cieľ, ktorý chceme dosiahnuť
2, výber metódy: keď vieme čo, tak si vyberieme metódu, aby sme vyriešili problém.
Kľúčové slová:
marketing
prieskum trhu
marketingový prieskum
denná tlač
časopisy
segmentácia trhu
dotazník
anketa
experiment
Zdroje:
- Kotler, P. a Armstrong, G. (2004). Marketing: An Introduction [Marketing] (s.102). 6.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s.