Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Marketingový výskum trhu

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11629
Posledná úprava
13.12.2018
Zobrazené
1 424 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základná charakteristika

Komplexnosť pohľadu na trhové problémy patrí k základných charakteristikám súboru činností, ktoré tvoria marketingový výskum. Šírka problematiky, ktorá je obsiahnutá v tomto výskume zahrňuje okrem základných kategórií trhu aj všetky ekonomické, sociálne, ekologické či iné súvislosti spojené s potrebami a ich uspokojovaním prostredníctvom trhu.
Ph. Kotler definuje marketingový výskum ako systematické určovanie, zber, analýzu, vyhodnocovanie informácií a záverov, ktoré zodpovedajú určitej marketingovej situácií, pred ktorou firma stojí.
Podľa toho ako niektorí autori definujú marketingový výskum ide o spájanie spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi prostredníctvom informácií. Marketingový výskum patrí do komplexu marketingového informačného systému. Zhromažďujú informácie, ktoré potrebuje podnik poznať, aby mohol čo najefektívnejšie usmerňovať svoju činnosť na trhu a ktoré nezíska z ostatných častí svojho informačného systému.

Kľúčové slová:

výskum trhu

segmentácia trhu

proces marketingového výskumu

triedenie

závislosť

výberové metódy



Obsah:
  • Základná charakteristika
    Marketingový výskum ako proces
    Druhy výskumu trhu
    Ciele výskumu trhu
    Metódy výskumu trhu
    Metódy spracovania údajov
    Triedenie
    Meranie obecnej úrovne
    Variabilita a jej merania
    Meranie závislostí
    Výberové metódy

Zdroje:
  • KULČÁKOVÁ, M. a kol. Výskum trhu. Bratislava: Sofa, 1994
  • KOTLER, Philip. Marketing Management. Bratislava: Victoria Publishing, 1993, 720 s.
  • FORET,M. a STÁVKOVÁ J. Marketingový výzkum. Bratislava: Grada Publishing, 2003 159 s., ISBN 80-247-0385-8
  • KOTLER, Ph. a ARMSTRONG G. Marketing. Bratislava: Uni line, 1990, 441 s. ISBN 80-08-02042-3
  • BREZNÍK,J. Marketing. Bratislava: STU, 1997, 292 s. ISBN 80-227-0933-6
  • RICHTEROVÁ,K. a kol. Marketingový výskum. Bratislava:EKONÓM,2004, 379 s.
  • HANULÁKOVÁ, E. a kol. Marketing. Bratislava: EUROUNION,1999, 197 s.
  • RICHTEROVÁ K. a kol. Kapitoly z marketingového výskumu. Bratislava: EKONÓM,1998, 244 s.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko