Popis:
Základná charakteristika
Komplexnosť pohľadu na trhové problémy patrí k základných charakteristikám súboru činností, ktoré tvoria marketingový výskum. Šírka problematiky, ktorá je obsiahnutá v tomto výskume zahrňuje okrem základných kategórií trhu aj všetky ekonomické, sociálne, ekologické či iné súvislosti spojené s potrebami a ich uspokojovaním prostredníctvom trhu.
Ph. Kotler definuje marketingový výskum ako systematické určovanie, zber, analýzu, vyhodnocovanie informácií a záverov, ktoré zodpovedajú určitej marketingovej situácií, pred ktorou firma stojí.
Podľa toho ako niektorí autori definujú marketingový výskum ide o spájanie spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi prostredníctvom informácií. Marketingový výskum patrí do komplexu marketingového informačného systému. Zhromažďujú informácie, ktoré potrebuje podnik poznať, aby mohol čo najefektívnejšie usmerňovať svoju činnosť na trhu a ktoré nezíska z ostatných častí svojho informačného systému.
Kľúčové slová:
výskum trhu
segmentácia trhu
proces marketingového výskumu
triedenie
závislosť
výberové metódy
Obsah:
- Základná charakteristika
Marketingový výskum ako proces
Druhy výskumu trhu
Ciele výskumu trhu
Metódy výskumu trhu
Metódy spracovania údajov
Triedenie
Meranie obecnej úrovne
Variabilita a jej merania
Meranie závislostí
Výberové metódy
Zdroje:
- KULČÁKOVÁ, M. a kol. Výskum trhu. Bratislava: Sofa, 1994
- KOTLER, Philip. Marketing Management. Bratislava: Victoria Publishing, 1993, 720 s.
- FORET,M. a STÁVKOVÁ J. Marketingový výzkum. Bratislava: Grada Publishing, 2003 159 s., ISBN 80-247-0385-8
- KOTLER, Ph. a ARMSTRONG G. Marketing. Bratislava: Uni line, 1990, 441 s. ISBN 80-08-02042-3
- BREZNÍK,J. Marketing. Bratislava: STU, 1997, 292 s. ISBN 80-227-0933-6
- RICHTEROVÁ,K. a kol. Marketingový výskum. Bratislava:EKONÓM,2004, 379 s.
- HANULÁKOVÁ, E. a kol. Marketing. Bratislava: EUROUNION,1999, 197 s.
- RICHTEROVÁ K. a kol. Kapitoly z marketingového výskumu. Bratislava: EKONÓM,1998, 244 s.