Marketingový výskum
Popis:
Koncom 90. rokov zasiahol Slovensko trend CRM. Vidina možnosti detailnejšieho poznania svojich zákazníkov, možnosť tzv. "ušitia produktu na mieru" a tím aj možné zvýšenie ziskovosti svojho podniku sa stala aj pre slovenských podnikateľov veľmi lákavou a mnoho firem začalo hľadať konkrétne možnosti využitia CRM pre ich firmy.
Bohužiaľ implementácia CRM do podniku nie je žiadnou finančne nenáročnou investíciou a preto nie všetky firmy a hlavne nie firmy v malom a hospodársky nie príliš silnom Slovensku si to môžu dovoliť.
Ak nezoberieme do úvahy nutnosť najrôznejších školení a konzultácií v súvislosti so CRM riešením, nemôžme už nespomenúť veľmi vysokú cenu samotnej implementácie CRM a celkovej reorganizácie firmy spojenej so zavádzaním CRM.
Je zrejmé, že sa toto riešenie u nás bude týkať predovšetkým väčších firem. Možnosť pre menšie firmy existuje tiež v podobe outsourcingu, alebo v prenajatí poskytovania týchto služieb od inej firmy. Táto alternatíva však nie je u nás zatiaľ príliš rozšírená.
Ako však ukazuje nižšie uvedený prehľad 10 najvýznamnejších slovenských firiem, neexistuje vždy vzťah medzi pojmami veľká (významná) firma = využitie CRM. Podkladom pre tento rebríček zostavený podľa tržieb slovenských firem v roku 2006 bola prieskumný projekt spoločnosti PricewaterhouseCoopers.
1.
2. Volkswagen Slovakia, a.s.
3. Tatra banka, a.s.
4. Slovnaft, a.s
5. U. S. Steel Košice, s.r.o.
Kľúčové slová:
Marketingový výskum
výskum
Hypotézy
CRM
dotazník
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.