Popis:
Obchod a podnikanie sa stáva v súčasnosti pod vplyvom globalizácie multikultúrnym priestorom, v ktorom pôsobia medzinárodné firmy, pracovné tímy, uskutočňujú sa rôzne projekty. Neustále sa rozvíja medzinárodná spolupráca, obchod, cestovný ruch, dochádza k pohybu tovaru, ľudí a kapitálu,vznikajú nové pracovné príležitosti.
Pre vzájomnú spoluprácu a komunikáciu pri nadväzovaní kontaktov, poznávaní iných krajín a to nielen v rámci podnikania, je nevyhnutné poznať špecifiká kultúr iných krajín, ich význam pre život ľudí, t.j. osvojiť si prvky medzikultúrnej komunikácie, prostredníctvom ktorej môžeme predísť nedorozumeniam a tým uľahčiť celý proces komunikácie.
Kľúčové slová:
Medzikultúrne súvislosti v komunikačnom procese
Komunikačné techniky
etnocentrizmus
Obsah:
- Medzikultúrne súvislosti v komunikačnom procese str. 2
Kultúra medzinárodnej firmy, Medzikultúrna komunikácia v podnikaní str. 3
Kultúra obchodu versus kultúra vzťahov str. 4, 5
Záver str. 6
Zdroje: