Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Motivačný program

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
57 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
neznámy
ID projektu
7418
Posledná úprava
20.02.2018
Zobrazené
5 591 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Termín motivácie je v súčasnej dobe jedným z najčastejšie používaných psychologických pojmov. Súvisí s celkovým postavením a úlohou človeka v spoločnosti, s jeho činnosťou i s jeho osobnosťou. Každé cieľavedomé jednanie človeka je jednaním motivovaným.
Všetky organizácie sa zaujímajú o to, čo by sa malo urobiť pre dosiahnutie trvale vysokej úrovne výkonnosti ľudí. Umenie motivovať podriadených pracovníkov znamená vytvoriť u nich vnútorný záujem, ochotu aktívne sa angažovať pri plnení uvažovaných činností odpovedajúcim poslaniu a cieľom firmy, resp. jej častí. Jedná sa o spojenie osobného záujmu a úsilia účastníka pracovného procesu s potrebami organizačnej jednotky, a to cieleným pôsobením vedúceho pracovníka. Motivácia pomáha vytvárať určité myslenie a správanie vedených ľudí tak, aby zodpovedalo cieľovo orientovaným zámerom organizácie.
Cieľom motivácie je podnecovať zamestnanca ku kvalitnému výkonu, aby jeho dosiahnuté pracovné výsledky boli spojené s možnosťou uspokojiť jeho vnútorné potreby. Motivačné faktory sú individuálne a pôsobia na jedinca rôznou intenzitou. Medzi motivačné faktory zamestnancov patria - finančné ohodnotenie, sebarealizácia, sociálny program, dobré kolegiálne vzťahy, diferencované manažérske výhody.

Kľúčové slová:

motivácia

motivačný program

zodpovednosť

hmotné stimuly

podnik

zamestanec



Obsah:
  • Úvod -1-
    1 Definícia základn‎ých pojmov -2-
    1.1 Motivácia -2-
    1.2 Motív -2-
    1.3 Motivačn‎ý program -3-

    2 Motivačn‎ý program a jeho úloha v oblasti riadenia ludsk‎ých zdrojov -3-

    3 Tvorba motivačného programu v podniku - pracovný postup -6-
    3.1 Účel -6-
    3.2 Zodpovednosť -6-
    3.3 Stanovenie oblastí motivácie zamestnancov -8-
    3.4 Spracovanie motivačného programu -9-
    3.5 Hmotné a nehmotné stimuly
    3.5.1 Hmotné stimuly
    3.5.2 Nehmotné stimuly
    3.6 Informovanosť, zverejňovanie výsledkov -9-
    3.7 Návrhy a opatrenia -10-
    3.8 Hodnotová škála -11-

    Záver -12-

Zdroje:
  • CHRISTINE HARVEY: Umění motivovat- cesta k úspechu
  • ARMSTRONG, M.: Riadenie ľudsk‎ch zdrojov
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko