Nákladná železničná doprava v EÚ
«»
Popis:
Nákladná železničná doprava v EÚ je upravovaná viacerými nariadeniami a smernicami Európskej únie. Smernica Rady 91/440/EHS z 29. júla 1991 o rozvoji železníc Spoločenstva a smernica Európskeho parlamentu a Rady 2001/14/ES z 26. februára 2001 o prideľovaní kapacity železničnej infraštruktúry a vyberaní poplatkov za používanie železničnej infraštruktúry boli významnými etapami v procese realizácie vnútorného železničného trhu.
Cieľom spoločnej dopravnej politiky je odstrániť hraničné prekážky medzi členskými štátmi a prispieť tak k slobodnému pohybu osôb a služieb medzi členskými štátmi Európskej únie. V ideálnom prípade majú byť všetky európske regióny vzájomne poprepájané transeurópskymi železničnými a cestnými koridormi. Poslaním týchto transeurópskych sietí je prepojiť účinným spôsobom európske regióny únie a národné dopravné siete prostredníctvom modernej infraštruktúry. Transeurópska dopravná sieť obsahuje 75200 km ciest, 78000 km železníc, 330 letísk, 270 medzinárodných námorných prístavov, 210 vnútrozemských prístavov, a dopravné riadiace systémy.
...
Kľúčové slová:
vozový park
železničné siete
nákladná železničná doprava
prevádzkovatelia železničnej nákladnej dopravy
Obsah:
- Úvod
Nadväznosť na železničné siete krajín mimo európskej únie
Ide o tieto koridory
Nadväznosť na iné druhy dopravy
Podiel nákladnej železničnej dopravy
ČD Cargo
CFL Cargo
DB Schenker Rail
Green Cargo
Rail Cargo Austria
SBB Cargo
SNCB Logistics
Hlavné druhy prepravovaného tovaru
Vozový park
Hlavné tovarové prúdy
Použitá literatúra
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.