Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 037   projektov
0 nových

Navrhovanie služieb kvality

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
1,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9789
Posledná úprava
04.10.2018
Zobrazené
1 783 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súčasné dynamicky sa rozvíjajúce a rýchlo sa meniace ekonomické prostredie stavia podniky pred problém zabezpečenia dlhodobej konkurencieschopnosti. Rozhodujúcim faktorom smerom k zákazníkom v zdravom trhovom prostredí je kvalita produktu, marketingová stratégia odvíjajúca sa od reklamy, ceny produktov, dodacích podmienok a záručných podmienok.

Rozhodujúcim faktorom smerom do vnútra spoločnosti (interné prostredie) je systém a kvalita riadenia spoločnosti. To si vyžaduje zavádzať do praxe nové metódy riadenia a zmeny v prístupoch. Základným cieľom je zvyšovať efektívnosť, výkonnosť spoločnosti a kvalitu produktu.
Je dôležité si uvedomiť, že systém manažérstva kvality v dnešnej dobe nie je luxus, ale nevyhnutnosť pre zabezpečenie dlhodobej konkurencieschopnosti. Na druhej strane je potrebné povedať, že zavedenie systému manažérstva kvality neznamená automaticky zlepšenie spoločnosti. Je to dlhodobý proces, ktorý by v konečnom dôsledku mal viesť k zlepšovaniu spokojnosti zákazníkov a zainteresovaných strán, efektívnosti, znižovaniu nákladov, redukcii rizík, zvyšovaniu produktivity práce, jasnému určeniu zodpovednosti a samozrejme v neposlednej rade k zvyšovaniu kvality samotného produktu.

Veľmi dôležitým faktorom zohráva samotný postoj vedenia spoločnosti, či využije a ako využije zdokumentovaný systém manažérstva kvality vo svoj prospech. Zavedenie systému manažérstva kvality prináša so sebou zmeny, ktoré sa týkajú ľudí a ich práce. Implementácia systému manažérstva kvality nie je jednoduchá, dôležitú úlohu zohráva firemná kultúra. Je potrebné vytvoriť vhodné podmienky, ľudí primerane motivovať, vytvoriť tvorivú atmosféru, podporovať tímovú prácu a komunikáciu. Ak sa chcú výrobcovia presadiť na trhu, musia vyrábať výrobky s takými vlastnosťami, aké požadujú zákazníci.

Systém manažérstva kvality sa stal podmienkou pre úspešné podnikanie. Podmienkou pre úspešné podnikanie nie je však len implementácia systému manažérstva kvality, ale jeho funkčnosť za každých podmienok.

Slovo kvalita sa používalo už i v staroveku, čo nepochybne súviselo s tým, že ľudia sa vždy zaujímali o to, ako im slúžia výrobky, ktoré dostávali na trhu. Kvalita prešla revolúciou, od obyčajnej kontroly výrobkov k súčasti stratégie podniku. Zväčša sa dôraz kládol na kontrolu výstupov, neskôr sa pozornosť postupne presunula na proces a zabezpečovanie kvality, manažérstvo kvality, jeho systémový prístup a neustále zlepšovanie.

Kľúčové slová:

manažérstvo kvality

PDCA cyklus riadenia a zlepšovania

spokojnosť zákazníka

princípy manažérstva kvality



Obsah:
  • Manažérstvo kvality
    Charakteristika služieb z pohľadu manažérstva kvality
    Systém poskytovania služieb
    Typologizácia služieb
    Dôležitosť kvality služby
    Rozdiely medzi manažérstvom kvality hmotných produktov a služieb
    Manažérstvo kvality v službách
    Typické kritériá kvality hmotného a nehmotného produktu
    Pojem spokojnosť zákazníka
    Prvý z princípov manažérstva kvality, ktoré sú definované v norme ISO 9000:2000
    Interpretácia procesného prístupu
    Princípy manažérstva kvality
    Zameranie sa na zákazníka
    Vodcovstvo - vedenie
    Zapojenie pracovníkov
    Procesný princíp
    Systémový prístup k manažérstvu
    Trvalé zlepšovanie
    Rozhodovanie sa na základe faktov
    Vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľom
    Prínosy z vytvorenia a certifikácie systému manažérstva kvality
    Preverovanie funkčnosti systému manažérstva kvality
    Preskúmanie manažmentom
    Samoposudzovanie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko