Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Obchodná psychológia a obchodné správanie - aplikácia metodológie kooperatívneho vyjednávania na problém skupinových odporúčaní

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48526
Posledná úprava
10.10.2024
Zobrazené
53 x
Autor:
livia.ladicova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Obchodná psychológia a obchodné správanie
Spracovanie výskumu na tému- Aplikácia metodológie kooperatívneho vyjednávania na problém skupinových odporúčaní

2 EXISTUJÚCA METODIKA
Začneme krátkym prehľadom súčasného stavu systémov Group Recommender Systems. Zatiaľ čo problém tvorby personalizovaných odporúčaní pre jedného používateľa je oblasťou s bohatou literatúrou [2], systémy skupinových odporúčaní sú relatívne novou oblasťou. Napríklad [3] špecifikuje, že od roku 2001 neexistovali žiadne predtým publikované štúdie.

Preskúmanie existujúcej literatúry v systéme Group Recommender System, ktoré sme vykonali, identifikovalo dva hlavné prístupy k generovaniu skupinových odporúčaní z individuálnych odporúčaní: spriemerovanie a zlúčenie. Rozhodli sme sa tu pokryť dve reprezentujúce diela. Prácu o metóde spriemerovania predstavuje [4], kde [3] argumentuje pre metódu zlučovania, avšak uvádza klady. a zápory. z dvoch metód.
V [4] autori popisujú skupinový odporúčací systém s názvom Travel Decision Forum. V tomto systéme je každý užívateľ schopný poskytnúť svoje hodnotenie (diskrétne, 1-5) pre každý z atribútov cestovania tak, ako je nastavený. Celkovo sa tieto hodnotenia nazývajú používateľská špecifikácia a používajú sa na vytváranie odporúčaní pre jednotlivých používateľov. Článok ďalej popisuje metódu agregácie niekoľkých užívateľských špecifikácií do „priemernej“ užívateľskej špecifikácie a následného vytvárania individuálnych odporúčaní pre tohto „priemerného“ užívateľa, ktoré sú nakoniec brané ako skupinové odporúčania.

V [3] autori predstavujú skupinový odporúčací systém PolyLens, ktorý je rozšírením systému individuálnych odporúčaní MovieLens od tých istých autorov. MovieLens je odporúčanie založené na kolaboratívnom filtrovaní, kde každý používateľ môže poskytnúť hodnotenie pre každý film (samostatné, 1 - 10). Pre PolyLens autori rozpracúvajú jednotlivé odporúčania vytvorené pre každého člena skupiny do jedného zoradeného zoznamu, kde je každému filmu priradené individuálne skóre odporúčaní, a používajú ho podľa umelo zavedenej funkcie sociálnej hodnoty (stratégia spájania): maximalizovať skóre najšťastnejšieho člena, maximalizovanie skóre najmenej šťastného člena atď. Posledná je skutočne použitá stratégia s odôvodnením malej skupiny 2-3 ľudí, ktorí plánujú pozerať film spolu. Zaujímavým bodom, na ktorý upozornil [3], je možnosť zavedenia nerovnakého váženia jednotlivých odporúčaní pri zlučovaní. Mali by sme napríklad pri zlučovaní prikladať väčšiu váhu „skúsenejšiemu“ používateľovi?

Kľúčové slová:

výskum

obchodná psychológia

obchodné správanie

metodológia



Obsah:
  • Úvod
    2 existujúca metodika
    3 navrhovaná metodika
    3.1 katalóg
    3.2 individuálne odporúčania
    3.3 individuálna užitočnosť
    3.4 vyjednávanie
    Protokol
    Sprostredkovanie
    Dohoda
    3.5 skupinové odporúčania
    3.6 skupinová pomôcka (sociálna starostlivosť)
    4 experimenty
    6 zhrnutie

Zdroje:
  • [1] N. R. Jennings, P. Faratin, A. R. Lomuscio, S. Parsons, C. Sierra and M. Wooldridge. Automated negotiation: prospects, methods and challenges. Int. J. of Group Decision and Negotiation 10 (2) 199-215. 2001.
  • [2] Adomavicius, G. and Tuzhilin, A. Toward the next generation of recommender systems: A survey of the state-of-the-art and possible extensions. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 17(6):734-749. 2005.
  • [3] O'Connor, M., Cosley, D., Konstan, J. A. and Riedl, J. PolyLens - A Recommender System for Groups of Users, In: Proceedings of the seventh European Conference on Computer Supported Cooperative Work:199—218. 2001.
  • [4] Anthony Jameson, More Than the Sum of Its Members: Challenges for Group Recommender Systems, Proceedings of the working conference on Advanced visual interfaces, May 25-28, Gallipoli, Italy. 2004.
  • [5] F. Ricci, A. Venturini, D. Cavada, N. Mirzadeh, D. Blaas and M. Nones. Product Recommendation with Interactive Query Management and Twofold Similairty. Proceedings of the 5th International Conference on Case-Based Reasoning (ICCBR 2003). Trondheim, Norway. June 23-26. 2003.
  • [6] Von Neumann, J. & Morgenstern, O. Theory of Games and Economic Behavior 2nd ed., Princeton University Press, Princeton, NJ. 1947.
  • [7] M. Barbuceanu and W.K. Lo. A Multi-attribute Utility Theoretic Negotiation Architecture for Electronic Commerce. Proceedings of the Fourth International Conference on Autonomous Agents, Barcelona, Spain. 2000.
  • [8] S. Kraus. Strategic Negotiation in Multi-Agent Environments. MIT Press, Cambridge, USA. 2001.
  • [9] C. Bartolini and C. Preist. A Framework for Automated Negotiation. HP Labs, Technical Report. 2001.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko