Obchodné reťazce
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
25 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
7526 |
Posledná úprava
30.03.2018 |
Zobrazené
2 085 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
* Obchodné domy sa rýchlo rozširovali v prvej polovici 19. storočia. Po druhej svetovej vojne však nastal ich útlm v dôsledku rozvoja iných typov maloobchodných predajní.
V súčasnosti sa opäť snažia o návrat. Mnohé z nich otvorili pobočky v predmestských nákupných centrách, menia štýl predaja, prenajímajú niektoré priestory cudzím firmám. Iné obchodné domy experimentujú so zásielkovým obchodom a telemarketingom.. V snahe usporiť svoje náklady znižujú počty svojich pracovníkov a množstvo ponúkaných služieb.
* Obchodné reťazce výraznejšie vstúpili na slovenský trh v roku 1999, ich skutočný boom sa však začal až v roku 2000.
Pozícia najsilnejších obchodných spoločností sa neustále posilňuje.
Mohutný nástup obchodných reťazcov na trhu v rozhodujúcej miere spôsobil štrukturálne zmeny na trhu maloobchodu, veľkoobchodu, ako aj na trhu dodávateľov tovarov do maloobchodných reťazcov.
Ekonomický tlak zahraničných obchodných reťazcov prinútil slovenských obchodníkov vytvoriť vlastné integračné aliancie.
Kľúčové slová:
Teória obchodu
Obchod
Obchodné reťazce
obchodné domy
trh
obchodný dom
Obsah:
- ÚVOD 2
Tradičný obchodný dom a siete obchodných domov 3
História obchodných domov 4
Výhody a nevýhody obchodných domov 6
Vznik a vývoj obchodných reťazcov na Slovensku 7
Postavenie slovenských subjektov na trhu 9
Vplyv nadnárodných reťazcov na zmenu tuzemského spotrebiteľského trhu po roku 1989 11
ZÁVER 13
Zoznam použitej literatúry 14
Zdroje:
- Chmelíková, Ľ.: Obchod Minulosť, súčasnosť, perspektívy, EPOS Bratislava, 2002
- Marsina, R. a kol.: Dejiny Slovenka I. Bratislava, 1986
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.