Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Optimálna hospodárnosť a možnosti znižovania nákladov v podniku.

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7536
Posledná úprava
01.04.2018
Zobrazené
1 631 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hospodárnosť predstavuje podnikateľské kritérium zamerané na dosiahnutie najlepších výsledkov s najnižšími nákladmi.
Hospodárnosť je užší pojem ako efektívnosť, pričom platí, že pokiaľ výrobok neuspokojuje spoločenskú potrebu hoci sa vyrobil s nízkymi nákladmi, teda vyhovuje podmienkam hospodárnosti, nie je efektívny. Hospodárnosť vyjadruje taký priebeh nákladov podniku, pri ktorom sa dosahujú žiaduce výstupy s čo najnižšími ekonomickými zdrojmi. Hospodárnosť je možné dosahovať dvoma vzájomne sa doplňujúcimi spôsobmi:
1, úspornosťou - a to v prípade, ak je vzájomný vzťah vstupov a výstupov skúmaný tak, že objem výstupov, finálnych výkonov je považovaný za konštantný, nemenný a za premenlivé sú považované vstupy. Potom o vyššej hospodárnosti je možné hovoriť vtedy, ak daný objem výstupov je možné vyrobiť s menšími vstupmi. Vtedy sa dosahuje úspora aj v absolutnej výške. Zároveň dochádza k zníženiu podielu vstupov na jednotku výstupov (resp. nákladov na jednotku finálnych výkonov). Pri úspornosti ide o dosiahnutie rovnakých výstupov s minimálnymi vstupmi(minimálizácia vstupov).
2, účinnosťou - a to v prípade, ak vzájomný vzťah vstupov a výstupov je skúmaný tak, že objem vstupov, elementárnych výrobných činiteľov je považovaný za konštantný, nemenný a za premenlivé sú považované výstupy. Potom o vyššej hospodárnosti je možné hovoriť v prípade, keď z daného objemu vstupov sa vyrobí vyšší objem výstupov. Vtedy sa úspora v absolutnej výške nedosahuje. Aj v tomto prípade dochádza k zníženiu podielov vstupov na jednotku výstupov. Pri účinnosti ide o dosahovanie maximálnych výstupov pri rovnakých vstupoch (maximalizácia výstupov).

Kľúčové slová:

náklady

ziskovosť

zákazník

firma

zisk



Obsah:
  • Optimálna hospodárnosť
    Charakteristika nákladov
    Znižovanie nákladov
    Zdroje a prostriedky znižovania nákladov
    Ziskovosť zákazníkov
    Proces identifikácie ziskových a stratových zákazníkov
    Analýza stratových zákazníkov
    Celkový realizovaný zisk firmy z pohľadu zákazníkov
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko