Popis:
Úlohou organizovania je dosiahnuť čo najvyšší stupeň organizovanosti systému s vymedzením a zabezpečením plánovaných činností ľudí pri plnení cieľov organizácie. Organizovanie je proces stanovenia potrebných činností a vzájomných väzbách podmienenosti v priestore, v čase a následností. Využíva výhody a deľby práce, najmä špecializáciou. Zabezpečuje koordináciu potrebných činností a vzájomných vzťahov ľudí a kolektívov, ktoré ju uskutočňujú. Deľba práce a vymedzenie činností majú zodpovedať kritériám hospodárnosti a účelnosti.
Organizovanie má zabezpečiť premenu plánov na činnosť. Predovšetkým v jeho rámci sa musí rozhodnúť, kto práce vykoná, lepšie povedané, určiť, ktorí ľudia majú prácu robiť. Zároveň treba zabezpečiť koordináciu úsilia prostredníctvom navrhnutia štruktúry vzťahov úloh a právomocí. Ide vlastne o štruktúru organizácie, podobnú anatómii živých organizmov, ktorá ako rámec pre fungovanie sa sústreďuje na diferenciáciu pracovných miest, formuláciu pravidiel a postupov a stanovení právomocí. Poslaním organizovania je stanoviť úlohy ľudí, ktorí po vymedzenej oblasti práce a v čase zabezpečujú plánované, príp. iné potrebné činnosti v záujme plnenia cieľov organizácie. Organizovanie využíva výhody deľby práce a koordinácie činností a vzťahov ľudí, ktorí ich vykonávajú.
Kľúčové slová:
organizácia
podnik
štruktúra podniku
organizovanie
firma
úloha
Obsah:
- I.Teoretická časť
1.1. Poslanie a obsah funkcie organizovania
1.2. Proces organizovania
1.3. Systém riadenia
1.4. Organizovanie a organizačné pravidlá
1.5. Organizačná štruktúra
1.6. Vývoj organizačnej štruktúry a riadenia veľkých podnikov
1.7. Podstata a poslanie organizačnej štruktúry
1.8. Tvorba organizačnej štruktúry
1.9. Základné modely organizačnej štruktúry
1.10. Zosúladenie organizačnej štruktúry so stratégiou
1.11. Rozdelenie organizačných štruktúr
II.Praktická časť
2.1. Organizačná štruktúra
2.2. Slovenská sporiteľňa, a.s.(organizačná štruktúra)
2.3. Národná Banka Slovenska (organizačná štruktúra)
2.4. Vybraná firma (poisťovňa) (organizačná štruktúra)
2.4.1. Organizačné členenie spoločnosti a všeobecné úlohy
2.4.2. Základné zásady riadenia činnosti spoločnosti, vedúci zamestnanci
2.4.3.Poradné orgány spoločnosti
2.5. Zosúladenie organizačnej štruktúry so stratégiou
Zdroje:
- Výročná správa
- Philip Kotler: Marketing management analýza, plánovaní, využité, kontrola