Popis:
Úvod
Každý človek má niečo svoje obľúbené, čo rád robí vo svojom voľnom čase. Niekto možno športuje, niekto číta knihy, niekto má rád turistiku a iní zase radi cibria svoju pamäť pomocou rôznych hlavolamov, kvízov, hádaniek, krížoviek, prípadne osemsmeroviek.
Osemsmerovky
Ak by sme chceli definovať pojem osemsmerovka, je to v podstate útvar, ktorý sa skladá z určitého obrazca a v ňom sa nachádzajú písmenká z abecedy. Tieto jednotlivé písmená tam nie sú poukladané hocijako, ale systematicky. Mechanizmus riešenia jednotlivých druhov osemsmeroviek je v podstate jednoduchý. Pod každou osemsmerovkou sú napísané slová, slovné spojenia, ktoré treba vyhľadať v osemsmerovke a zároveň vyškrtnúť. Takto nám budú ubúdať písmenká a zostane pár nepreškrtnutých. Tieto písmenká tvoria vlastne riešenie osemsmerovky...
Kľúčové slová:
osemsmerovky
tvorivosť
metódy zážitkovej pedagogiky
vzdelávanie
oblasti rozvoja osobnosti
metodická aktivita
Obsah:
- 1. Úvod
2. Pojem osemsmerovka
3. Metódy zážitkovej pedagogiky
4. Oblasti rozvoja osobnosti
5. Záver
6. Použitá lieteratúra
7. Metodická aktivita
Zdroje:
- BELIČKA, S. 1989. Abeceda krížovkára. Bratislava: Vydavateľstvo Obzor, 1989. 256 s. ISBN 80-215-0050-6.
- GAJDOŠOVÁ, S. a kol. 2009. 100 hier na rozvoj osobnosti. Bratislava: Slovenský skauting, 2009. 200 s. ISBN 978-80-89136-74-2.
- ZELINA, M. 1997. Ako sa stať tvorivým. Šamorín: Vydavateľstvo FONTANA Kiadó, s.r.o., 1997. 188 s. ISBN 80-85701-09-X.
- Osemsmerovky
- Osemsmerovky pre deti