Popis:
Takmer každá organizácia vynakladá nemalé prostriedky na nákup hmotných a informačných vstupov. Taktiež preto musí organizácie, ktoré nastolili cestu podnikateľskej excelencie, vo vzťahoch medzi odberateľmi a dodávateľmi vytvárať novú kvalitu: dodávateľov postupne prestávajú vnímať ako súperov a prechádzajú k stratégií partnerských vzťahov s dodávateľmi. Súčasná realita slovenských organizácií za týmto ideálnym stavom zaostáva. Vzťahy medzi odberateľmi a dodávateľmi stále ešte veľmi často nesú znaky praxe skoršieho ekonomického systému, prejavujúci sa obvykle v neexistencií konkurenčného prostredia v dodávateľskom reťazci, napríklad v automobilovom priemysle, v diktáte odberateľov zneužívajúcich svojho výsadného postavenia voči dodávateľom. To, čoho sme často svedkami v slovenských organizáciách, je potom skôr predpokladom toho, ako by vzťahy fungovať nemali. Príčin tohto neradostného stavu je viac, avšak určite k ním patrí aj skutočnosť, že manažéri organizácií nemajú potrebné znalosti o tom, ako rozvíjať naozaj moderné, vzájomne výhodné vzťahy so svojimi dodávateľmi.
Kľúčové slová:
partnerstvo
spôsobilosť dodávateľov
mapa procesov
informačné vstupy
odberatelia
konkurenčné prostredie
dodávateľský reťazec
automobilový priemysel
Obsah:
- Obsah
1 Böhm Electronic Systems Slowakei, s.r.o.
1.1 Politika kvality Böhm Electronic Systems Slowakei, s.r.o.
1.2 Mapa procesov
2. Definovanie požiadaviek na dodávky a dodávateľov
2.1 Postup pri definovaní požiadaviek
3. Hodnotenie a výber dodávateľov
3.1 Predbežné hodnotenie dodávateľov
3.2 Hodnotenie potenciálnej spôsobilosti dodávateľov
3.3 Hodnotenie potenciálnych dodávateľov podľa ďalších kritérií
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- NENADÁL, J. : Management partnerství s dodavateli - Nové perspektivy firemního nakupování. Praha, Management press 2006 ISBN 80-7261-152-6
- NENADÁL, J. : Měření v systémech managementu jakosti. Praha, Management Press 2001 ISBN 80-7261-054-6