Piagetov model vývinu intelektu dieťaťa
«»
Prípona
.doc |
Typ
semestrálna práca |
Stiahnuté
4 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
18379 |
Posledná úprava
13.01.2009 |
Zobrazené
777 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Vývin detského intelektu je neskutočne fascinujúcou témou. Dotýka sa naozaj každého jedinca, pretože týmto vývinom musel prejsť aj on. Napriek faktu, že v oblasti psychológie už odznelo viacero koncepcií zaoberajúcich sa práve touto témou, pre svoju prácu som si vybrala Jeana Piageta, ktorý pracoval skôr empiricky. Svoje teórie dokazoval pomocou jednoduchých úloh zadaných deťom.
Sám Piaget hovoril, že nie je možné, aby dieťa niektorý stupeň vývinu preskočilo, jeho teória sa vyznačuje striktnou kontinuálnosťou. Napriek tomu, podľa mojich osobných spomienok a vďaka mojej starej mame, ktorá si odkladá všetky moje kresby od prvých čiar a slniečok, som zistil, že u mňa tieto štádia prebehli v ním neurčených obdobiach. Aj preto som si vlastným výskumom medzi deťmi predškolského veku túžila jeho teóriu potvrdiť.
Kľúčové slová:
Piaget
Piagetov model
vývin intelektu dieťaťa
intelekt
Zdroje:
- Jakabčic, Ivan Základy vývinovej psychológie,
- IRIS, 2002, Bratislava, ISBN 80-89018-34-3
- Jurčo, Martin Utváranie poznávacích procesov a schopností u dieťaťa, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1964, Bratislava
- Holas, Emil Měření experimentálních výsledků při výskumu zobecňování, Sborník prací o zobecňování, SPN, 1962, Praha
- Rybár, Ján Úvod do epistemológie Jeana Piageta,
- IRIS, 1997, Bratislava, ISBN 80-88778-43-3
- Kolektív autorov Všeobecný encyklopedický slovník G – L
- OTTOVO NAKLADATELSTVÍ, 2005, Praha
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.