Podnikateľské stratégie
«»
Popis:
Cieľom semestrálneho projektu je oboznámenie s Podnikateľskými stratégiami a jednotlivými priítupmi. V prvej kapitole sme sa venovali predstaveniu podnikateľskej stratégie, popísali sme jej význam a tvorbu.Druhá kapitola je venovaná popisu Porterových konkurenčných stratégií.
Kľúčové slová:
stratégia
podnikateľské stratégie
SPACE
kontigentný prístup
generický prístup
Porterové konkurenčné stratégie
Obsah:
- Zoznam ilustrácií 4
ÚVOD 5
1 PODNIKATEĽSKÉ STRATÉGIE A ICH VÝZNAM 6
1.1 Tvorba podnikateľských stratégií 7
1.2 Technika SPACE 8
1.3 Typy konkurentov 12
1.4 Typológia podnikateľských stratégií 13
1.4.1 Kontigentný prístup k typológii podnikateľských stratégií 13
1.4.2 Generický prístup k typológii podnikateľských stratégií 14
1.4.3 Základné typy súťažných stratégií 14
2 PORTEROVE KONKURENČNÉ STRATÉGIE 17
2.1 Stratégia nákladového vodcovstva 18
2.2 Diferenciačná stratégia 19
2.3 Špecializačná stratégia 21
2.4 Hallov konkurenčný model 22
2.5 Mintzergerova typológia stratégií 23
2.6 Typológia stratégií podľa Milesa a Snowa 25
2.7 Ofenzívne a defenzívne stratégie 26
ZÁVER 29
Zoznam bibliografických odkazov 30
Zdroje:
- Peter Sakál, Adrian Podskľan: Strategický manažment, STU, Bratislava 2004, ISBN 80-227-2153-0
- Štefan Slávik: Stratégia riadenia podniku, SPRINT vfra, Bratislava 1999, ISBN 80-88848-41-5
- SAKAL, P. a kol.: Strategický manažment v praxi manažéra. Trnava, Tripsoft 2007. ISBN 978-80-89291-04
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.