Popis:
Podnikateľský plán z predmetu Agroturistika, cestovný ruch a jeho formy, agroturistika a jej formy, marketingová stratégia, charakteristika regiónu a obce, historické pamiatky, geografická charakterstika územia, SWOT analýza, charakteristika projektu, ekonomika prevádzky, manažment prevádzky, analýza konkurecie.
V dnešnej uponáhlanej dobe, keď je každý zaťažený prácou a stresom, je dôležité si nájsť miesto na relaxáciu so svojimi blízkymi. Ľudia cestujú kvôli tomu, aby spoznávali nové miesta a nových ľudí, načerpali nové sily a zregenerovali svoje telo a myseľ.
Preto je agroturistika ideálnym typom rodinnej dovolenky. Je v ponukách mnohých cestovných kancelárii hlavne vo veľkých mestách, lebo tieto rodiny nemajú možnosť zažiť to v meste. Preto sa väčšina výletov a dovoleniek organizuje na farmách a rančoch.
Agroturistika sa robí za účelom odpočinku a regenerácie vo vidieckom prostredí. Turista sa oboznamuje s prírodou a kultúrou danej obce alebo regiónu. Propagácia má pomôcť zvýšiť ekonomický rast regiónu, návštevnosť a v neposlednom rade radosť turistom. Umožňuje stráviť čas v zdravom a príjemnom prostredí na čerstvom vzduchu.
Toto všetko bude poskytovať penzión Pod zámkom. Je určený aj pre obyvateľov vidieka, ktorí si chcú spestriť vidiecky stereotyp. Bude využívaný aj na organizované akcie ako sú napríklad svadby, oslavy, firemné večierky, atď. A samozrejme aj ako samostatné stravovacie zariadenie, ktorého interiér bude v ľudovom štýle s príslušnými doplnkami a tradičnými slovenskými špecialitami.
Tento podnikateľský zámer má sledovať cieľ propagácie agroturistiky v Malokarpatskom regióne a okolí. Chcem prispieť k zvýšeniu návštevnosti a zabezpečiť priaznivý vývoj obce a širokého okolia.
Kľúčové slová:
podnikateľský plán
podnikateľský zámer
penzión
agroturistika
marketingová stratégia
SWOT analýza
ekonomika prevádzky
manažment prevádzky
analýza konkurecie
Obsah:
- 1. Prehľad literatúry -2-
1.1 Cestovný ruch -2-
1.2 Formy cestovného ruchu -2-
1.3 Agroturistika -3-
2. Marketingová stratégia -5-
3. SWOT analýza -9-
4. Charakteristika regiónu -12-
4.1 Opis obce -12-
4.2 Historia obce -12-
4.2.1 Významné osobnosti obce -13-
4.3 Historické pamiatky -14-
4.4 Poloha - geografická charakteristika územia -15-
4.5 Podnebie - klimatická charakteristika -15-
4.6 Vodstvo - hydrologická charakteristika -15-
4.7 Fauna a flóra -16-
4.8 Dopravná dostupnosť -18-
4.9 Podujatia -18-
5. Charakteristika objektu -19-
5.1 Základné identifikačné údaje -19-
5.2 Všeobecná charakteristika lokality -20-
5.3 Príprava investičných prostriedkov -20-
6. Ekonomika prevádzky -22-
6.1 Ekonomické ukazovatele -22-
6.2 Ekonomická efektívnosť -23-
7. Program pre hostí na 7 dní -25-
7.1 Letný variant -25-
7.2 Zimný variant -26-
7.3 Mokrý variant -27-
8. Manažment prevádzky -28-
9. Konkurencia -31-
10. Záver -32-
11. Použitá literatúra -33-
12. Prílohy -34-
Zdroje:
- GÚČIK, M. a kol. Cestovný ruch - hotelierstvo - pohostinstvo. Výkladový slovník. SPN: Bratislava, 2006. ISBN 80-10-00360-3
- HABÁN. M, OTEPKA, P. 2004. Agroturistika. Nitra: SPU. 2004. 153 s. ISBN 80-8069-451-6
- KOMPASOVÁ, K. 2010. Perspektívne formy cestovného v ruchu vo vidieckom priestore: diplomová práca. Nitra: SPU, 2010. 9 s
- OTEPKA. P, HABÁN. M, 2007. Vidiecky turizmus a agroturizmus. Nitra: NOI, 2007. 120s. ISBN 978-80-89088-52-2
- ŠIMKOVÁ, S. 2006. Cestovný ruch ako faktor rozvoj obce. Bakalárska práca. Nitra: SPU. 2006. 68 s.
- Internet