Podniková kultúra a etika
«»
Popis:
Podniky fungujúce vo vyspelej trhovej ekonomike prikladajú problematike podnikovej kultúry stále väčší význam. Dnes, na rozdiel od predchádzajúceho obdobia, sa o podnikovej kultúre hovorí, objasňuje sa jej dosah aj obsah v presvedčení, že podniková kultúra zohráva významnú úlohu v imidži podniku i v budovaní schopností riešiť problémy a reagovať na meniace sa podmienky v externom prostredí. Základným cieľom každého podniku je dosiahnuť úspech a prosperitu. Od tohto cieľa sa odvíja celková podniková politika, jeho rozhodnutia aj konkrétne činnosti. Čoraz častejšie sa v tejto súvislosti vynára už spomínaný pojem podniková kultúra. Manažéri podnikov si začínajú uvedomovať, že podniková
kultúra môže byť zdrojom konkurenčnej výhody, najmä ak sa považuje za hodnotnú, zriedkavú, ťažko napodobiteľnú a je zakomponovaná do jeho strategického riadenia. Takáto podniková kultúra predstavuje spojenie strategickej perspektívy podniku s riadením ľudských zdrojov, ktorého výsledkom je adekvátne správanie manažérov a zamestnancov.
Kľúčové slová:
podniková kultúra
marketingová kultúra
etika a marketing
ľudské zdroje
výrobková politika
distribučná politika
marketingový mix
Obsah:
- Úvod 1
1. Etika 3
2. Podniková kultúra - definície 3
3. Charakteristické znaky podnikovej kultúry: 3
3.1 Tradícia 3
3.2 Schopnosť zmeny 3
3.3 Viacvrstvovosť 4
3.4 Schopnosť prevziať ju ako skúsenosť a naučiť sa ju 4
3.5 Prekročenie individuality 4
4. Podniková kultúra je úzko spojená s organizačnou kultúrou podniku 4
5. Marketingová kultúra - súčasť podnikovej kultúry. 4
6. Etika a marketing. 5
7. Vplyv podnikovej kultúry na marketingové nástroje. 6
8. Vplyv podnikovej kultúry na marketingový mix 6
8. 1 Výrobková politika: 6
8. 2 Komunikačná politika 6
8. 3 Distribučná politika 7
8. 4 Cenová politika: 7
9. Podniková kultúra na pracovisku 7
10. Podniková kultúra a ľudské zdroje. 8
Záver 11
Literatúra: 12
Zdroje:
- Amstrong M., Řízení lidských zdrojú, Grapa Praha 2002, ISBN 80-247-0469-2
- Paul Kurtz, Rastislav Škoda 1998, Zakázané ovocie - Etika humanizmu, ISBN: 80-967906-5-X, kapitola č. 4
- Eva Hanuláková, Etika v Marketingu, Eurounion spol. s r. o., ISBN 80 - 85568 - 56 - X, str.20 - 29
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.