Podniková kultúra a jej podstata
Popis:
Porozumieť podnikovej kultúre a naučiť sa s ňou primerane zaobchádzať patrí
k náročným a dôležitým výzvam súčasných manažérov, nakoľko výskumy poukazujú na jej významné postavenie a vplyv v podniku. Táto skutočnosť stojí v protiklade k praktickej skúsenosti, že kultúra sa javí ako ťažko pochopiteľná a preto často aj ako „neupotrebiteľná“.
Tu môžeme hľadať dôvody snaženia riadiacich pracovníkov spoznať podnikovú kultúru, aktívne ju tvoriť a cieľavedome meniť. Manažér sám však nemôže „vyrobiť“ kultúru, pretože podniková kultúra nemá žiadny individuálny charakter ale predstavuje sociálny fenomén, tomu čo môže vytvoriť jednotlivec sú vždy dané určité hranice.
Kľúčové slová:
podniková kultúra
úrovne podnikovej kultúry
nástroje na vývoj kultúry podniku
Zdroje:
- 1. BURGER, I.: Podniková kultúra ako konkurenčný nástroj: poddaní, úradníci, odborníci či ľudia? In: Manažér, roč. 4, 1999, č. 5, s. 14-17
- 2. ČIHOVSKÁ, V. - HANULÁKOVÁ, E. - LIPIANSKA, J.: Firemný imidž - Kultúra, Identita,
- Dizajn, Komunikácia. Bratislava: Eurounion, 2001. 136 s., ISBN 80-88984-24-6
- 3. HANULÁKOVÁ, E.: Podnikateľská etika - prístup, perspektíva, výzva. Bratislava:
- Eurounion, 1997. 114 s. ISBN 80-85568-79-9
- 4. HÄUSER, S.: ISO 9000:2000 a firemní kultura. In: Moderní řízení, 2003, č.1, s. 28-29
- 5. KACHAŇÁKOVÁ, A.: Podniková kultúra. 2. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2003. 102 s.,
- ISBN 80-225-1644-9
- 6. KACHAŇÁKOVÁ, A. - SZARKOVÁ, M. – THOMASOVÁ, E.: Podniková kultúra.
- Bratislava: Ekonóm, 1997. 89 s. ISBN 80-225-0870-5
- 7. NOVÝ, I. – LUKÁŠOVÁ, R.: Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 176 s.,
- ISBN: 80-247-0648-2
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.