Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Podstata a zmysel neverbálnej komunikácie v konkrétnej manažérskej praxi

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39615
Posledná úprava
24.02.2012
Zobrazené
1 351 x
Autor:
rizicek.escobare
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikácia sama o sebe vyjadruje v podstate prenos alebo transfer informácie, ktorú odosielateľ vzdelí príjemcovi pomocou verbálnych alebo neverbálnych znakov. Tento termín pochádza zo starovekého latinského slova communis čo prakticky znamená niečo ako spoločný, zdieľaný. Jej význam pre fungovanie organizácii ale aj celej spoločnosti je nesmierny. Konkrétne pre firmy je komunikácia elementárnym prostriedkom pre zabezpečenie koordinácie interných procesov vo vnútri organizácie. „Manažéri komunikujú sospolupracovníkmi pri výbere cieľov, pri hľadaní najvhodnejších spôsobov ich naplnenia, pri riešení problémov či konfliktov, komunikácia je taktiež hlavným nástrojom hodnotenia ľudí, ich motivácie a usmerňovania (Szarková, M. a kol.: Komunikácia v manažmente. Bratislava: Ekonóm, 2002)“. Práve vďaka komunikačným procesom sú spoločnosti schopné spracovať a efektívne využívať informácie, dosahovať vytýčené ciele a taktiež reagovať na zmeny externého prostredia účinnými opatreniami. Komunikácia vo firmách prebieha na viacerých úrovniach a prejavuje sa hlavne vo verbálnej alebo neverbálnej forme. Proces verbálnej komunikácie je realizovaný prostredníctvom jazyka, reči .Na druhej strane neverbálna komuikácia nevyužíva na prenos informácii verbálne prostriedky ale takzvanú reč tela. Neverbálna komunikácia je taktiež neodlúčiteľnou súčasťou komunikačného procesu v organizácii. Konkrétne v oblasti obchodného manažmentu sú znaky neverbálnej komunikácie neobyčajne významné keďže manažér je pri rokovaniach v priamom kontakte s klientmi a práveneverbálne signály perfektne dopĺňajú jeho verbálny prejav a dávajú komunikácii určitý stupeň profesionality...

Kľúčové slová:

bariéry v komunikácii

komunikácia

komunikácia v manažmente

manažment



Zdroje:
  • Szarková, M. a kol.: Komunikácia v manažmente. Bratislava: Ekonóm, 2002
  • Bělohlávek František, Šuleř Oldřich, Košťan Pavol, Management, Olomouc, Rubico 2001
  • Koontz H., Weirich H., Management, Praha, East Publishing, 1998
  • Donnelly J.H., Gibson J.L, Ivancevich J.M, Management, Praha, Grada Publishing, 1997
  • Burgoon, J.K., Buller, D. B., & Woodall, W.G. (1994)Nonverbal communication: the unspoken dialogue. Columbus, OH: Greyden Press
  • Scheflen, A.E. (1972). Body language and the social order. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall
  • ...
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko