Požiarna služba, história a význam
«»
Popis:
Lietanie je najbezpečnejšou formou cestovania. V roku 2006 mali lietadlá s pevnými krídlami vo verejnej doprave najnižší počet nehôd so smrteľnými úrazmi za posledné desaťročie(1997 až 2006). V tomto roku došlo na celom svete k 42 nehodám s následkami smrti. Aj počet úmrtí na palube bol nižší ako priemer za desaťročie. Stupeň bezpečnosti európskeho letectva je vysoký napriek tomu, že počet nehôd so smrteľnými úrazmi od roku 2004 mierne vzrástol. V roku 2006 došlo vo verejnej doprave k šiestim nehodám lietadiel s pevnými krídlami, pri ktorých zahynulo na palube 146 obetí, čo je viac ako priemer za desaťročie (105). Vysoký počet obetí na životoch je väčšinou výsledkom jedinej nehody. Airbus 310registrovaný vo Francúzsku zišiel 9. júla 2006 z pristávacej dráhy v ruskom Irkutsku, a spôsobil tak stratu 126 ľudských životov. V roku 2007 nenastali žiadne výrazné zmeny v množstve nehôd. Ukazuje sa, že miera znižovania európskej nehodovosti je lepšia ako vo zvyšku sveta. Snaha o zachovanie a zlepšenie leteckej bezpečnosti naďalej ostáva prioritou každej z organizácií. Prehľad o bezpečnosti napomáha k posilneniu bezpečnostných činností a k zlepšeniu bezpečnosti.
Kľúčové slová:
požiarna ochrana
letisko
prístupové komunikácie
preventívne opatrenia
požiarna služba
hasičská služba
požiarne kategórie
letisko Košice
Obsah:
- Úvod -2-
Požiarna ochrana na letiskách -3-
Preventívne opatrenia -3-
Aktívna činnosť -3-
Úroveň poskytovania záchrannej a hasičskej služby na letisku -4-
Rýchlosť zásahu -4-
Účinnosť -5-
Požiarne kategórie -5-
Núdzové prístupové komunikácie -6-
Hasiace látky -6-
Hasičské vozidlá -7-
Počet záchranných a hasičských vozidiel -7-
Hasičské stanice -8-
Výcvik a činnosť požiarnej jednotky -9-
Letisko Košice
Hlavné úlohy ZHS na letisku Košice -9-
Hasičská stanica -10-
Záver -10-
Použitá literatúra -11-
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.