Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Práca na tému Dotazník (marketingový výskum, druhy dotazníkov, výhody, nevýhody, vyhodnotenie atď.)

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41887
Posledná úprava
07.10.2019
Zobrazené
2 335 x
Autor:
unizak
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingový výskum
Manažéri nemôžu vždy čakať na informácie, ktoré postupne prichádzajú z marketingového spravodajského systému, alebo potrebujú informácie, ktoré sú zamerané na špecifické problémy a tie nie sú k dispozícii. Potrebujú napr. vedieť koľko a aké skupiny ľudí a firiem bude kupovať ich nový výrobok. Manažéri zvyčajne nemajú kvalifikáciu alebo čas, aby si ich sami získavali a preto potrebujú formalizovaný marketingový výskum. Pri zbere primárnych informácií môžu byť použité tieto základné výskumné metódy: pozorovanie, dopytovanie a experiment a marketingoví výskumníci majú možnosť výberu z dvoch hlavných nástrojov prieskumu: dotazník a elektronické nástroje...

Príprava dotazníka
Pri príprave dotazníkov musia marketingoví výskumníci starostlivo voliť počet, formu, obsah, štylizáciu a poradie otázok. Aby dotazník poskytol výskumnému tímu hodnotné informácie, musí sa jeho zostavenie riadiť určitými pravidlami:
• Dotazník by nemal byť zahájený osobnými a dôvernými otázkami (napr. o príjme respondenta, jeho veku alebo rodinnom stave).
• Dotazník nesmie obsahovať predpojaté otázky, t.j. otázky navádzajúce respondenta na určitú odpoveď („Domnievate sa, že zvýšenie cien, ktoré v každom prípade znižuje životnú úroveň obyvateľov, je správne?).
• Otázka nesmie obsahovať nepresné vymedzené údaje. Namiesto otázky „Ste častým konzumentom kávy?" je vhodnejšie zvoliť napríklad formuláciu „Ako často pijete kávu?" s možnými odpoveďami: viac než 3x denne, spravidla 2-3x denne, najmenej raz za deň, menej než jedenkrát za deň.
...

Kľúčové slová:

marketingový výskum

dotazník

príprava dotazníka

rozlíšenie dotazníka

štruktúra dotazníka

dotazníkové položky

vyhodnocovanie dotazníka

návratnosť dotazníka

vVýhody a nevýhody dotazníka



Obsah:
  • Marketingový výskum
    Dotazník
    Príprava dotazníka
    Rozlíšenie dotazníka
    Štruktúra dotazníka
    Druhy dotazníkových položiek
    Vyhodnocovanie dotazníka
    Návratnosť dotazníka
    Výhody a nevýhody dotazníka
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A. : Základy marketingu I, 3.vydanie, Žilina: Žilinská univerzita, 2012, 163s., ISBN: 978-80-554-0481-3
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. :Marketing Management, 12. vydanie, Praha: Grada Publishing, 2006, 719s. ISBN: 978-80-247-1359-5
  • DUDINSKÁ, E. : Základy marketingu. Bratislava : Ekonóm, 2000. 199 s. ISBN 80-225-1222-2
  • LOVAŠ, L.: Metódy výskumu pre verejné správy, 1.vydanie, Košice: Edičné stredisko UPJŠ Košice, 2001, 106s. ISBN: 80-7097-478-8
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko