Popis:
Marketingový výskum
Manažéri nemôžu vždy čakať na informácie, ktoré postupne prichádzajú z marketingového spravodajského systému, alebo potrebujú informácie, ktoré sú zamerané na špecifické problémy a tie nie sú k dispozícii. Potrebujú napr. vedieť koľko a aké skupiny ľudí a firiem bude kupovať ich nový výrobok. Manažéri zvyčajne nemajú kvalifikáciu alebo čas, aby si ich sami získavali a preto potrebujú formalizovaný marketingový výskum.
Pri zbere primárnych informácií môžu byť použité tieto základné výskumné metódy: pozorovanie, dopytovanie a experiment a marketingoví výskumníci majú možnosť výberu z dvoch hlavných nástrojov prieskumu: dotazník a elektronické nástroje...
Príprava dotazníka
Pri príprave dotazníkov musia marketingoví výskumníci starostlivo voliť počet, formu, obsah, štylizáciu a poradie otázok. Aby dotazník poskytol výskumnému tímu hodnotné informácie, musí sa jeho zostavenie riadiť určitými pravidlami:
• Dotazník by nemal byť zahájený osobnými a dôvernými otázkami (napr. o príjme respondenta, jeho veku alebo rodinnom stave).
• Dotazník nesmie obsahovať predpojaté otázky, t.j. otázky navádzajúce respondenta na určitú odpoveď („Domnievate sa, že zvýšenie cien, ktoré v každom prípade znižuje životnú úroveň obyvateľov, je správne?).
• Otázka nesmie obsahovať nepresné vymedzené údaje. Namiesto otázky „Ste častým konzumentom kávy?" je vhodnejšie zvoliť napríklad formuláciu „Ako často pijete kávu?" s možnými odpoveďami: viac než 3x denne, spravidla 2-3x denne, najmenej raz za deň, menej než jedenkrát za deň.
...
Kľúčové slová:
marketingový výskum
dotazník
príprava dotazníka
rozlíšenie dotazníka
štruktúra dotazníka
dotazníkové položky
vyhodnocovanie dotazníka
návratnosť dotazníka
vVýhody a nevýhody dotazníka
Obsah:
- Marketingový výskum
Dotazník
Príprava dotazníka
Rozlíšenie dotazníka
Štruktúra dotazníka
Druhy dotazníkových položiek
Vyhodnocovanie dotazníka
Návratnosť dotazníka
Výhody a nevýhody dotazníka
Použitá literatúra
Zdroje:
- BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A. : Základy marketingu I, 3.vydanie, Žilina: Žilinská univerzita, 2012, 163s., ISBN: 978-80-554-0481-3
- KOTLER, P., KELLER, K. L. :Marketing Management, 12. vydanie, Praha: Grada Publishing, 2006, 719s. ISBN: 978-80-247-1359-5
- DUDINSKÁ, E. : Základy marketingu. Bratislava : Ekonóm, 2000. 199 s. ISBN 80-225-1222-2
- LOVAŠ, L.: Metódy výskumu pre verejné správy, 1.vydanie, Košice: Edičné stredisko UPJŠ Košice, 2001, 106s. ISBN: 80-7097-478-8