Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Príčiny a dôsledky vzniku nedokonalej konkurencie

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
28680
Posledná úprava
13.12.2009
Zobrazené
2 012 x
Autor:
blueprincess
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Príčiny a dôsledky vzniku nedokonalej konkurencie

1. Úvod
„Nedokonalá konkurencia sa vyskytuje v odvetví, kde majú jednotliví predávajúci určitý stupeň kontroly nad cenou svojho výstupu.“
Tri typy nedokonalej konkurencie – monopol, oligopol, monopolistická konkurencia sa odlišujú od dokonalej konkurencie jednou podstatnou črtou, a tou je odlišnosť krivky dopytu.
Firma v dokonalej konkurencii má krivku dopytu pri danej trhovej cene dokonale elastickú, a to znamená, že krivka nadobúda tvar vodorovnej priamky na úrovni trhovej ceny, ktorá je parametrom. Krivka dopytu nedokonale konkurenčnej firmy má klesajúci tvar. V dokonalej konkurencii je rovnovážna trhová cena určená priesečníkom krivky dopytu a krivky ponuky.

Kľúčové slová:

nedokonalá konkurencia

konkurencia



Zdroje:
  • 1. LISÝ, J. A KOLEKTÍV: Ekonómia v novej ekonomike. 2. vydanie. Bratislava: Iura Edition, 2007. 634 s. ISBN 978-80-8078-164-4
  • 2. SAMUELSON, PAUL A., NORDHAUS, WILLIAM D.: Ekonomie. 18. vydanie. Praha: NS Svoboda, 2007. 800 s. ISBN 978-80-205-0590-3
  • 3. ZAVARSKÁ, Z.: Zlyhania trhu. In: KOTULIČ, R (ED.): Zborník vedeckých prác katedry ekonómie a ekonomiky ANNO 2008. 3. ročník. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2008. 398 s. ISBN 978-80-8068-798-4
  • Dostupné na internete: < http://www.pulib.sk/elpub2/FM/Kotulic7/index.html >
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko