Popis:
Analýza vyučovacej hodiny
V rámci praxe, ktorú som absolvovala kvôli získaniu poznatkov o koncepcii vyučovania v ročníkoch primárneho vzdelávania, ako aj podkladov pre seminárnu prácu ku kurzu Primárna pedagogika, som sa zúčastnila štyroch hodín hospitácie na primárnom stupni v Základnej škole s materskou školou v Mútnom.
Účelom praxe bolo zistenie, či výučba na primárnom stupni základných škôl prebieha v duchu behaviorizmu, alebo sú pri edukácii žiakov využívané aj metódy konštruktivizmu.
Pri mojom rozhodovaní, ktorý ročník a aké vyučovacie predmety si pre svoje pozorovanie vyberiem, hrala rozhodujúcu úlohu skutočnosť, že čoraz viac pedagógov, či rodičov pozoruje, že nastáva výrazný útlm v čitateľskej gramotnosti detí.
Kľúčové slová:
behaviorizmus
konštruktivizmus
komparácia
primárne vzdelávanie
projektové vyučovanie
kompetencie
Obsah:
- Analýza vyučovacej hodiny
1. hospitácia : vyučovacia hodina matematiky
Hra na hada :
Hra na tichého hada :
Reflexia
2. hospitácia : vyučovacia hodina čítania - čitateľské dielne
Reflexia.
Alternatívny návrh priebehu vyučovacej hodiny
V modrom zakladači nájdu žiaci pokyny :
Záver :