Popis:
Popis a stručná charakteristika firmy
Podnik LINEA, s.r.o vyrába skriňový nábytok, stolový, lôžkový a sedací nábytok. Vznikla z bývalého š.p. v roku 1995 a výrobný program prevzala v 80% rozsahu. Jej výrobky sú pomerne známe a postupne si získava nových zákazníkov prostredníctvom informácií o trhu. Má teda rozdelený systém odberateľov na veľkoobchod, maloobchod a ostatných odberateľov. Technológia spracovania výrobkov je inovovaná, v roku 2004 boli do firmy investované značné finančné prostriedky pre obnovu a rozvoj technologického zariadenia. Má kvalifikovaných pracovníkov. Veľkým nedostatkom je nekvalitný materiál pre spracovanie výrobkov. Firma má doposiaľ predajnú orientáciu, no vynakladá všetky aktivity pre vytvorenie modernej marketingovej firmy, nakoľko si uvedomuje, že v trhovom prostredí môže obstáť len firma s marketingovou orientáciou. K tomu prispôsobuje všetky ciele a aktivity a stratégiu. Jej cieľom je zvýšiť zisk o 15% oproti roku 2006 a firma pozná svoje silné a slabé stránky.
V prípadovej štúdii je uvedených 5 výrobkových rád, z ktorej sú po jednom zástupcovi vybraté jednotlivé výrobky sortimentu. Firma je fiktívna a predstavuje modelové riešenie úloh v zadaní.
Zadanie:
Vykonajte marketingovú analýzu nábytkárskej firmy LINEA.
Na základe Vami zadaných údajov riešte úlohy.
Vytvorte modelovú situáciu a sami si stanovte údaje o odbyte, cene, variabilných a fixných nákladoch, doplňte do tabuliek rokov 2005, 2006.
Kľúčové slová:
ekonomické ukazovatele
úspešnosť
kapacita trhu
elasticita dopytu
distribučný systém
propagačný plagát
Obsah:
- Ekonomické ukazovatele -3-
Úspešnosť výrobkov -8-
Údaje o kapacite trhu, odbyte a konkurencii -9-
Grafické znázornenia trhových podielov -9-
Portfóliová analýza výrobného programu (BCG matica) -12-
Analýza štruktúry sortimentu -13-
Elasticita dopytu -15-
Distribučný systém -15-
Dotazník -16-
Marketingový záver -17-
Propagačný plagát -19-