Publicistika racionálneho typu
Popis:
Publicistika je po spravodajstve druhou základnou zložkou novinárskych celkov. V publicistike, na rozdiel od spravodajstva, sú aktuálne javy nielen predmetom stvárňovania, ale aj východiskom pre určité zovšeobecňovanie. Dominujúcou črtou je hodnotenie.
Kým v spravodajských textoch je základnou vlastnosťou textov novosť, v publicistike je dôležitá autentickosť. To však neznamená, že novosť nemá v publicistike žiadne miesto, dominantné postavenie zaujíma napríklad v recenzii, komentári alebo redakčnej besede.
Publicistické texty sú chrakteristické najmä pre periodiká s dlhšou periodicitou a pre rozšírené vydania denníkov.
Kľúčové slová:
publicistika racionálneho typu
správa
reportáž
interview
úvodník
Zdroje:
- FINDRA, Ján: Štylistika slovenčiny. Martin: OSVETA, 2004. ISBN: 80-8063-142-5.
- MISTRÍK, Jozef a kol.: Štylistika. Bratislava: SNP, 1997. ISBN: 80-08-02529-8.
- RUß-MOHL, Stephan a BAKIČOVÁ, Hana: Žurnalistika. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-0158-8.
- TUŠER, Andrej: Ako sa robia noviny. Bratislava: Sofa, 2003. ISBN: 80-89033-26-1.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.