Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Publicistika racionálneho typu

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23384
Posledná úprava
04.05.2009
Zobrazené
5 356 x
Autor:
eirwen
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Publicistika je po spravodajstve druhou základnou zložkou novinárskych celkov. V publicistike, na rozdiel od spravodajstva, sú aktuálne javy nielen predmetom stvárňovania, ale aj východiskom pre určité zovšeobecňovanie. Dominujúcou črtou je hodnotenie.
Kým v spravodajských textoch je základnou vlastnosťou textov novosť, v publicistike je dôležitá autentickosť. To však neznamená, že novosť nemá v publicistike žiadne miesto, dominantné postavenie zaujíma napríklad v recenzii, komentári alebo redakčnej besede.
Publicistické texty sú chrakteristické najmä pre periodiká s dlhšou periodicitou a pre rozšírené vydania denníkov.

Kľúčové slová:

publicistika racionálneho typu

správa

reportáž

interview

úvodník



Zdroje:
  • FINDRA, Ján: Štylistika slovenčiny. Martin: OSVETA, 2004. ISBN: 80-8063-142-5.
  • MISTRÍK, Jozef a kol.: Štylistika. Bratislava: SNP, 1997. ISBN: 80-08-02529-8.
  • RUß-MOHL, Stephan a BAKIČOVÁ, Hana: Žurnalistika. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-0158-8.
  • TUŠER, Andrej: Ako sa robia noviny. Bratislava: Sofa, 2003. ISBN: 80-89033-26-1.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko