Popis:
S publicistikou racionálneho typu sa väčšina ľudí stretáva každý deň. Rôzne žánre publicistiky racionálneho typu sa objavujú v novinách a časopisoch, no človek si ani neuvedomuje, že sa dostáva do kontaktu s niečím takým, pretože nevie, že je to práve ono. Cieľom mojej práce je čitateľovi priblížiť a objasniť problematiku publicistiky racionálneho typu. Túto tému som si tiež vybrala preto, lebo ma veľmi zaujala. Žánre publicistiky racionálneho typu sú rôznorodé, každý si nájde niečo svojmu srdcu blízke, niečo, čo ho zaujme. Práca bude zameraná na analýzu najmä dvoch útvarov – recenzie a úvodníka, no teoreticky opíše a zhrnie všetky žánre publicistiky racionálneho typu.
S literatúrou som problémy nemala, myslím, že som našla dostatočný počet kníh, ktoré sa zaoberajú touto tematikou. Pracovalo sa mi s nimi veľmi dobre, pretože boli prehľadné a nemala som problém nájsť všetko, čo som potrebovala.
Kľúčové slová:
poznámka
komentár
rozbor
redakčná beseda
recenzia
úvodník
Zdroje:
- KNIHOVNIČKA NOVINÁŘE. Novinářské žánry I. část. Praha: Vydavatelství novinář, 1973
- TUŠER, Andrej. Ako sa robia noviny. Bratislava: SOFA, 1999
- VEĽAS, Štefan. Novinárska publicistika I. Publicistika racionálneho typu. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1983
- Autožurnál. Ročník 18, číslo 12/2009, december 2009.
- LaFemme. Zodp. ved. Radomír Brhlík. Číslo 13/2009.
- Žurnál. Zodp. ved. Nora Slišková. Ročník III, číslo 49/2009, 3. 12. 2009.