Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Reklama - jej ciele a formy (Semestrálna práca z predmetu Marketing)

«»
Prípona
.odt
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48360
Posledná úprava
23.05.2023
Zobrazené
439 x
Autor:
Berty22
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Moja semestrálna práca je venovaná téme reklama. Je v nej obsiahnutá teoretická časť, ktorá sa zaoberá otázkou čo to reklama je, jej históriou a tiež jej cieľmi.

Reklama nás sprevádza po celý život a ovplyvňuje naše myslenie. Aj ľudia, ktorí sa jej bránia, si podvedome kúpia niečo, čo si všimnú na plagátoch, v televízií alebo na bilbordoch. Stretávame sa s ňou stále pri každodenných činnostiach ako sú napríklad nákupy, v masmédiách dokonca aj pri prechádzkach. Často sa stane, že nás prinúti kúpiť i nepotrebnú vec. Preto väčšinou reklamu zhotovujú špecialisti na reklamy, psychológovia a sociológovia.
...
Reklama je platená komunikácia zameraná na propagáciu produktov, služieb, firiem alebo myšlienok a zároveň je najdôležitejším prostriedkom pre vytváranie a posilňovanie značiek. Reklama je súčasťou marketingu. Ide o konkrétny kanál a typ správy. Dokáže efektívne zvyšovať úroveň povedomia o značke a ovlivňovať asociácie, ktoré daná značka vyvoláva. Reklamu je preto možné považovať za ľubovoľnú formu a spôsob propagácie výrobku, služby, organizácie (napr. firmy), obchodné značky, ktorá smeruje k zvýšeniu predaja.Jej ďalšou prednosťou je schopnosť osloviť veľké segmenty populácie. (https://managementmania.com)
...
Azda všetky výkladové slovníky sveta uvádzajú, že reklama vznikla v antickej spoločnosti. Ak chápeme reklamu ako šírenie informácií s cieľom predať tovar alebo službu a odmyslíme si civilizácie pred antickou spoločnosťou, ktoré nám po sebe zanechali len veľmi málo informácií o obchodnej, resp. i reklamnej činnosti, tak možno súhlasiť. A tak zaraďujeme vznik tejto činnosti do antickej spoločnosti. (Pavel Horňák 2019)
...

Kľúčové slová:

reklama

ciele reklamy

formy reklamy

marketing

propagácia

produkt

klient

zákazník

reklamná agentúra

marketingová komunikácia

masmédiá

ekonomika

manažment



Obsah:
  • ÚVOD -4-
    1. REKLAMA -5-
    1.1. História reklamy -5-
    1.2. Druhy reklám -7-
    2. CIELE REKLAMY -8-
    2.1. Masmédia -9-
    ZÁVER -12-
    ZOZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZOV -13-

Zdroje:
  • Doc. PhDr. Pavel Horňák, PhD., Mgr. Vopálenská, PhD. a kol. 2009. Reklama 09, Zborník vedeckých štúdií pre otvorenú teóriu a históriu reklamy a public relations. Book & Book, Bratislava 2009. ISBN 978-80-970247-0-3.
  • Miluše Hatyrová, Veronika Rúžičková, 2018. Perspektivy společného vzdelávaní. Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5430-6.
  • Prof. Ing. Róbert Štefko PhD a kol., rok Bookman, s.r.o. ISBN 978-80-89568-99-4.
  • Přikrylová Jana, 2019. Moderní marketiongová komunikace 2. Grada publishing a.s. ISBN 8027126487, 9788027126484
  • Prof. PhDr. Pavel Horňák CSc, 2019. Formy a prostriedky marketingovej komunikácie, Filozof. fakulta Univerzita Komenského, Bratislava 2019. ISBN 978-80-223-4820-1.
  • Radek Tahal a kol. 2017, Marketingový výzkum: Postupy, metódy, trendy. Grada Publishing a.s. 2017. ISBN 978-80-271-9867-2.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko