Popis:
Začiatky reklamy sú spojené so vznikom tovaru a obchodu. O reklame do r. 1450 sú známe len fragmenty. Dovtedy sa používali najmä tri skupiny výrazových prostriedkov reklamy: tovar a jeho rôzne znaky, vyvolávači a obchodné známky. Obchod bol v tej dobe založený predovšetkým na vizuálnej ponuke. Do tejto skupiny patrí, pochopiteľne, aj celý rad ďalších prostriedkov vzájomného dorozumievania. Patria k nim vývesné štíty sprvu zastúpené originálom tovaru napr. hrnčiar vyvesil nad dvere svojej dielne hrniec, neskôr sa originálne tovary nahradzovali atrapami, napr. topánky z dreva namiesto skutočných, ďalej sa používali rôzne symboly napr. krajčír nožnice. Do obsahu vývesných štítov sa časom dostávali aj mená remeselníkov, resp. obchodníkov, rôzne fantastické dobre zapamätateľné názvy jednotiek (U troch mačiek, U zlatého slnka, Pod verným srdcom), ktoré boli bohato ozdobené.
Kľúčové slová:
historický vývoj
proces reklamy
ciele reklamy
tvorba sloganov
reklamné podujatia
Obsah:
- Historický vývoj reklamy
Vývoj reklamy na SR
Súčasná tvár prvých reklamných prostriedkov
Charakteristika reklamy
Proces reklamy
Ciele a rozpočet reklamy
Výšku rozpočtu ovplyvňujú nasledovné faktory:
Hodnotenie efektívnosti reklamnej komunikácie
Priebeh postupnosti oslovovania trhu charakterizujú nasledovné štádia:
Štádia odozvy nadväzujú na predchádzajúci proces komunikácie a hodnotenie prebieha v týchto formách:
Reklamné podujatia na Slovensku
Všeobecné zásady reklamnej praxe
Pozitíva a negatíva reklamy v masmédiách
Tvorba reklamných sloganov
Prílohy
Zdroje:
- H.Labska- Marketingová komunikácia
- P.Horňák- Nová abeceda reklamy