Popis:
Cieľom tejto semestrálnej práce bolo popísať základné procesy riadenia kvality, presnejšie riadenia nezhodného produktu. V teórií sme sa oboznámili s niektorými požiadavkami normy ISO 9001:2000, rozobrali sme si podrobnejšie riadenie nezhodného produktu a popísali najčastejšie chyby ktorých sa dopúšťame pri riadení nezhodného produktu.
Na záver je už možné jednoznačne konštatovať, že riadenie kvality, či už všeobecne, alebo konkrétne riadenie nezhodného produktu, je dlhodobý a náročný proces, ktorý si vyžaduje veľa energie, nákladov a sily, že je to proces na ktorom treba neustále pracovať a zlepšovať ho, a nestačí ho len udržovať. Že je to tímová práca.
Kľúčové slová:
nezhoda
nezhodný produkt
riadenie nezhody
ISO9001:2000
SMK
Zdroje:
- STN EN ISO 9000 (Základy a slovník)
- STN EN ISO 9001 (Požiadavky)
- STN EN ISO 9004 (Návod na zlepšovanie výkonnosti)
- http://www.iso.org
- Nástroje zlepšovania kvality (J. Sinay, H. Pačaiová, J. Grenčík, A. Golianová, Š. Markulík, A. Mokrišová, A. Nagyová, B. Treštíková)
- Průvodce manažéra kvality (Doc. Ing. Alois Fiala, CSc., Ing. Monika Becková a kolektív autorů)