Popis:
Prebúdzame sa a máme veľa starosti o nastávajúci deň. V hlave sa nám spletá celá reťaz povinnosti. Čas neúnavne diktuje tempo konania: pripraviť raňajky, upratať, porozprávať sa, skontrolovať, pripomenúť, načas prísť do práce - tisíc drobností, konfliktov a očakávaní. V tomto kaleidoskope prác a závislostí sa nachádza naše dieťa.
Na nasledujúcich stránkach tejto seminárnej práce rozoberiem vplyv pedagogiky na výchovu detí v rodinnom prostredí ako aj funkcie rodiny a jednotlivé výchovné metódy.
Z vlastnej skúsenosti viem, že žiadna knižka sa nemôže presne „ hodiť “ na konkrétne situácie i na konkrétne dieťa. Iba vlastné myslenie, vlastné pozorovanie a skúmanie môže pomôcť rodičom viac poznať vlastné dieťa.
Kľúčové slová:
rodina
výchova
matka
otec
potreby dieťaťa
funkcie rodiny
dieťa
Obsah:
- 0 Úvod
1 Rodina, dieťa, výchova
1.1 Rodina
1.2 Vývoj rodinnej výchovy
2 Funkcie rodiny
2.1 Základné potreby dieťaťa
3 Rodičia ako vzor
3.1 Typológia otca
3.2 Typológia matky
4 Výchovné metódy
4.1 Problematika odmien a trestov
6. Záver
Zdroje:
- PREVENDÁROVÁ, J.-- KUBÍČKOVÁ, G. 1996, Základy rodinnej a sexuálnej výchovy. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1996. ISBN 80-08-01212-9.
- AZAROV, J. 1983. Pedagogika rodinných vzťahov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1983.
- ROZINAJOVÁ, H. 1988. Pedagogika rodinného života. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1988.
- WOLOSZYNOWA, L. 1975. Psychológia pomáha výchove. Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1975.
- HELMINGOVÁ, H. 1996. Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1996. ISBN 80-08-00281-6.
- OLAH, M. 2005, Sociálnoprávna ochrana detí. Prešov: PU Pravoslávna bohoslovecká fakulta. 2005. ISBN 80-8068-349-2.