Rodová identita dievčat a mediálny diskurz
Popis:
Výskumné otázky, hypotézy
Ako médiá vplývajú na myslenie príjemcov mediálnych posolstiev?
Od čoho závisí tento vplyv?
Aké mediálne posolstvá vysielajú dve odlišné dievčenské časopisy dnešnej mládeži?
Aké sú charakteristické znaky daných diskurzov a z akej ideológie vychádzajú?
Popis štruktúry práce
Autorky dodržali všetky jednotlivé časti výskumu:
Úvod:
V úvode sa zamerali na všeobecné poňatie vplyvu médií na jednotlivca a spoločnosť.
Teoretická časť:
Teória bola rozdelená na dve časti V prvej polovici vysvetlili, ako sa navzájom ovplyvňujú prvky: médiá, jednotlivec, spoločnosť. V druhej polovici sa zamerali na konkrétny predmet výskumu a rozobrali problematiku súčasných dievčenských časopisov a ich vplyvu na predstavy dievčat o realite, spoločnosti, samých sebe, vplyvu na ich správanie atď.
Kľúčové slová:
rodová identita
ženy
dievčatá
Zdroje:
- MORVAYOVÁ, D.; PLICHTOVÁ, J. 2004. Rodová identita dievčat a mediálny diskurz. In Psychológia a patopsychológia dieťaťa, roč. 39, č.1, s.12-35
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.