Popis:
Organizácie, ktoré predávajú na spotrebných trhoch, si uvedomujú, že nemôžu osloviť vetchých, ktorí na tomto trhu nakupujú, alebo že nemôžu osloviť všetkých rovnakým spôsobom. Je ich totiž príliš veľa, sú príliš rozptýlené a príliš rôznorodé, pokiaľ ide o potreby a nakupovanie.
Segmentácia je vlastne kompromisom medzi hromadným marketingom, ktorý zaobchádza s každým rovnako, a s názorom, že je potreba pre každého používať iné marketingové prostriedky.
Segmentácia trhov
Trh sa skladá z kupujúcich, ktorí sa navzájom líšia. Líšiť sa môžu svojimi prianiami, prostriedkami, bydliskom , vzťahmi k nakupovaniu ako aj nákupnými postupmi. Pomocou tržnej segmentácií rozdeľuje firma veľké heterogénne trhy na menšie segmenty, ktoré môžu účinnejšie osloviť prostredníctvom výrobkov a služieb, ako odpovedajú ich jedinečným potrebám.
Je vlastne rozdelenie trhu na rôzne skupiny kupujúcich s rôznymi potrebami, charakteristikami alebo správaním, ktoré môže vyžadovať rozdielne produkty a marketingové mixy.
Kľúčové slová:
segmentácia trhu
spotrebný trh
geografia
demografia
psychografia
segmentové stratégie
Obsah:
- Úvod 1
Segmetácia spotrebných trhov 2
• Geografická segmentácia 2
• Demografická segmentácia 3
• Psychografická segmentácia 5
• Behaviorálna segmetnácia 8
Segmentové stratégie 11
Zhrunutie 12
Prílohy 13
Citácie a použitá literatúra 15
Zdroje:
- Josken Pläcking: Marketing- Kommunikation im Automobilmarkt Europa (Stuttgart“ Motor-Presse, 1990).
- Marieke De Mooij: Advertising Worldwide: Concepts, theories and practical multinational and global advertising. 2.vydanie (londýn: Prentice Hall, 1994).
- Serious games. The Economist, s. 129 - 130
- Rajshekhar G. Javalgi a Paul Dion: A life cycle segmentation approach to marketing financial products and services. Service Indrustries Journal
- centerparcs.com a clubmed.com
- Custom publishing: Voguish. The Ekonomist (23. srpna 2003), s. 55
- Martin Howard: The practicalities of developing better analysis and segmentation techniques for fine focusing a nd improving trageting. Institute for International Research, Conference on Advanced Customer Profiling, Segmentation and Analysis, Londýn, 10. února 1994