Popis:
Spoločnosť x je obchodným podnikom, ktorý sa zaoberá predajom autosúčiastok.
Firma sídli na Moldavskej ulici v Košiciach. Zamestnáva ôsmich zamestnancov, čiže patrí medzi malé podniky. Keďže je podnikom služieb, podnik zaraďujeme do terciárneho sektora národného hospodárstva.
Spoločnosť bola založená v roku 1993 ako rodinná firma.
V septembri 1996 sa transformovala na X. Cieľom spoločnosti je budovanie skladu a zásobovať trh kvalitnými náhradnými dielmi. Spoločnosť pravidelne rozširuje svoj sortiment na základe požiadaviek zákazníkov. Každé dva roky rozširuje svoje obchodné a skladové priestory. Pre spoločnosť to znamená hľadanie ďalších zahraničných partnerov na jednej strane a sprístupnenie sa odberateľom na druhej strane. Bohatý výber prvovýrobných náhradných dielov a vysoká úroveň služieb umožňuje spoločnosti získavať dôveru stále väčšieho počtu nových zákazníkov.
Zákazníkov spoločnosť motivujeme a udržiava si ich rôznymi zľavami, bonusmi, akciami, výhodami, darčekovými poukážkami za určitý odber. Registrovaní zákazníci sú pravidelne informovaný informovaní o novinkách, ktoré práve prebehajú, alebo sa zavádzajú do platnosti. Každý registrovaný zákazník má stálu zľavu pri každom nákupe. Výška zľavy sa odvíja od výšky realizovaných nákupov.
Komunikácia či už vonkajšia, alebo v rámci podniku prebieha len v listovej, alebo v elektronickej forme. Oznamy sa archivujú chronologicky.
Kľúčové slová:
marketingové prostredie
segmentácia trhu
marketingový mix
produkt
cena
miesto
Obsah:
- 1. Profil a história spoločnosti 1
2. Marketingové prostredie podniku 2
2.1 Marketingové makroprostredie -2-
2.2 Marketingové mikroprostredie -5-
2.2.1 Interné marketingové mikroprostredie -5-
2.2.2 Externé marketingové mikroprostredie -7-
3. Segmentácia trhu -9-
4. Marketingový mix - nástroje marketingu -10-
4.1 Produkt /Product/ -10-
4.2 Cena /Price/ -11-
4.3 Miesto /Place/ -14-
4.4 Distribúcia /Promotion/ -14-
5. Analýza marketingovej situácie v podniku -15-
Príloha A -17-