Semestrálny projekt 2 - Účtovníctvo odberateľov a dodávateľov
«»
Popis:
Dodávateľsko-odberateľské vzťahy
Vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi tvoria základný vzťah v procese obchodovania a to vo všetkých oblastiach. Práve sila a pevnosť týchto vzťahov sú v mnohých prípadoch kľúčovými prvkami pre úspech oboch strán. Riadenie týchto vzťahov preto v sebe zahŕňa všetky činnosti počnúc tokom tovarov a služieb od dodávateľov k zákazníkom až po koordináciu a riadenie prislúchajúcich informácií.
1. Predaj v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch
Predaj je v podniku obchodnou funkciou, ktorá zabezpečuje komercionalizáciu tovarov v najvýhodnejších podmienkach na základe poznania postojov k produktu, charakteristík trhu (množstiev, ceny, motivácie odberateľov, foriem a kanálov distribúcie), vypracovania plánov predaja, predajných rozpočtov a pod. Predaj sa...
2. Nákupný proces
Proces nákupu je zložitý proces, má vysoké nároky na náklady a jeho hodnota vstupuje aj do konečnej ceny výrobku. Najčastejšie členenie nákupu je členenie do ôsmich fáz...
Kľúčové slová:
účtovníctvo
dodávatelia
odberatelia
nákupný proces
Obsah:
- Dodávateľsko-odberateľské vzťahy - str. 3
1. Predaj v odberateľsko-dodávateľských vzťahoch - str. 3
2. Nákupný proces - str. 3
2.1 Faktory nákupu - str. 4
3. Dodávatelia - str. 5
3.1 Výber dodávateľa - str. 5
4. Formalizovanie vzťahov - str. 7
4.1 Formy uzatvorených obchodov - str. 8
4.2 Záväzky zo zmluvných vzťahov - str. 9
5. Vymáhanie pohľadávok - str. 10
Zdroje:
- Firemné katalógy
- Kniha Účtovníctvo (Božena Soukupová, Anna Šlosárová, Anna Baštincová), Vydavateľstvo: IURA EDITION, 2004
- Kniha Ekonomika a manažment podniku (Pavel Herzka a kolektív), Vydavateľstvo: STU, 2010
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.