Semestrálny projekt z predmetu Martketingové stratégie - Aqualand BB
Popis:
1 Externá analýza makroprostredia
Pre zostavenie úspešnej analýzy v podniku je veľmi dôležitým krokom zabezpečiť externú analýzu makroprostredia. Nadchádzajúca časť sa tak bude zameriavať na odvetvie samotné, presnejšie na jeho životný cyklus - konkrétne sa budeme zaoberať otázkami ako sú: Kde sa odvetvie nachádza? Kam odvetvie smeruje?
1.1 Životný cyklus odvetvia
Odvetvie v ktorom sa náš podnik pohybuje môžeme zaradiť do fázy rastu. I keď podniky akú sú zábavné parky, aquaparky a vôbec všetky relaxačno - oddychové zariadenia boli nútené prejsť si určitým otrasom spôsobeným vplyvom krízy vyvolanej koronavírusom, môžeme tvrdiť, že z globálneho hľadiska podnikov v rámci SR túto krízu prežili viacmenej v poriadku. Samozrejme opatrenia, ktoré boli zavedené pre pohyb ľudí boli veľmi zdrvujúcim faktorom pre množstvo podnikov, no podniky ako sú napríklad aquaparky mali výhodu v letnej sezóne, kde sa opatrenia vždy výrazne znížili / uvoľnili alebo sa niektoré kompletne na toto obdobie zrušili čo prinieslo veľký plus.
Ako určitým faktom rastu môže poslúžiť aj fakt, že pri spamätávaní z krízy mnoho obyvateľov v dôsledku pandémie sa rozhodlo tráviť letnú dovolenku doma, čo pomohlo podnikom celkovo. Zvýšený záujem o kúpaliská, aquaparky alebo napríklad aj turistiku pomohol celej palete podnikov k udržaniu sa v prijateľných číslach. (viz. zdroj 22 a 23)
V sezóne 2022 sa nám tak otvára jasná predstava o tom, kto budú zákazníci aquaparkov. Dnes keď sa pandemické opatrenia ešte viac uvoľňujú a korona vírus je na ústupe, by sa mali pôvodné čísla navrátiť, no stále bude veľmi dôležité pozorovať vplyv pandémie na zmenu v danom odvetví. Zákazníkmi teda budú hlavne Slováci, ktorí si prídu v letných mesiacoch oddýchnuť. Určité percento však môžu tvoriť aj návštevníci zo susedných krajín pokiaľ sa kríza vyvolaná koronavírusom bude dať zvládnuť a bude im tak umožnené cestovať. Toto percento však považujeme za veľmi malé až mizivé a preto je dôležité sa sústrediť hlavne na slovenskú klientelu.
...
Kľúčové slová:
marketing
stratégia
marketingové stratégie
makroprostredie
porterov model
zákazník
dodávateľ
konkurencia
produkt
služba
PEST
cena
persóna
klientela
Obsah:
- 1 Externá analýza makroprostredia -4-
1.1 Životný cyklus odvetvia -4-
2 Porterov model -5-
2.1 Zákazníci -5-
2.2 Dodávatelia -5-
2.3 Rival v odvetví -6-
2.4 Nový produkt / Služba -6-
3 Model PEST -7-
4 Externá analýza - Konkurenti -10-
4.1 Základný prehľad o cenách -11-
4.2 Prehľad o Kvalite konkurentov -13-
4.3 Mapa konkurencie -13-
5 Podrobnejší prehľad o konkurentoch -17-
5.1 Vadaš Termal Štúrovo -17-
5.2 Kúpalisko Bojnice -18-
5.3 Holidaypark Kováčová -18-
5.4 Aquapark Strehová -19-
5.5 Termálne Kúpalisko Novolandia -19-
5.6 Vodný Raj Vyhne -20-
5.7 Aquapark Trnava -20-
5.8 Aqualand Banská Bystrica -21-
6 Analýza kľúčových kompetencií -22-
7 Analýza trendov v odvetví -24-
8 Persóna -25-
8.1 Príležitosti a ohrozenia -27-
9 Cena -27-
9.1 Analýza cien -28-
9.2 Návrh cien -28-
9.3 Formy predaja konkurentov -30-
10 Komunikácia -31-
11 Distribúcia -32-
12 SWOT -33-
13 Finálna stratégia -33-
13.1 Misia podniku -34-
13.2 Smerovanie podniku -34-
13.3 Vízia podniku -34-
13.4 Strategické ciele -34-
13.4.1 Postupnosť krokov -35-
13.4.2 Prostriedky k dosiahnutiu strategických cieľov -36-
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.